Zoek nu

Meest bekeken pagina's

Wat werkt bij wie in de zorg?

In opdracht van het Ministerie van VWS heeft Motivaction samen met De Praktijk Index een publicatie uitgebracht over doelgroep -denken in de zorg: 'Wat werkt bij wie? Een doelgroepbenadering bij innovaties in zorg en preventie.'

Innovaties in de zorg hebben meer effect als zorgverleners erbij stilstaan voor wie ze bestemd zijn. Want dé zorgcliënt bestaat niet: iedereen beleeft zorg op een andere manier. Bijvoorbeeld het spreekuur van de huisarts: terwijl de ene cliënt een online spreekuur praktisch zal vinden, houdt een ander het liever bij persoonlijk contact.

Daarom pleiten Motivaction en De Prakijk Index in deze publicatie voor een segmentatie vanuit de belevingswereld van zorgcliënten. Motivaction onderscheidt acht doelgroepen op basis van hun levensinstelling en de manier waarop zij tegenover zorg staan. Als zorgverleners daarop inspelen, kunnen zij innovaties doelgerichter implementeren.

Meer weten?
Wat werkt bij wie? (pdf)

Share |

Quote

Het was een eye-opener om intern bewuster bezig te zijn met onze consument en doelgroep. Zo was het vernieuwend om naast socio-demografische kenmerken ook waarden toe te voegen en hiermee op een andere manier in gesprek te komen met de Category Managers bij onze retailers.”

Sietse Derks, Commercieel Directeur Queens

Tags

© 2012 Motivaction. Alle rechten voorbehouden.