Zoek nu

Meest bekeken pagina's

Grootste online bereiksmonitor Nederland


HotTraffic en MeMo2 sluiten een samenwerking met Motivaction om het grootste bereikspanel van Nederland te maken. Adverteerders kunnen hierdoor vrij nauwkeurig de resultaten van hun mediacampagnes bepalen.

“Dit is een meer dan representatief panel voor de Nederlandse internetpopulatie. Alle gelederen van de bevolking zijn er in meegenomen. Adverteerders, mediabureaus en uitgevers kunnen nu hun campagnes volgen en bijstellen op basis van meerdere indicatoren”, aldus Marcels Vogels van MeMo2 en zusterbedrijf HotTraffic.

Het panel HotTraffic MediaMonitor legt een koppeling met panel van Motivaction waarmee de partijen komen tot een bereiksmonitor van honderdduizend Nederlandse internetters. MeMo2 controleert bovendien in het veld de actualiteit van de verzamelde profielen.

Het systeem is volgens Vogels zo ingericht dat partijen die de monitor gebruiken ook verlost worden van het vele handwerk dat ze moeten verrichten. Tot op heden moeten campagneleiders per verschillende rapportages over bereik uit verschillende systemen vergaren en samenvoegen om een uitspraak over het resultaat en validiteit van bereik te doen. Dat vervalt nu er een API komt die alle data integreert in de dashboards van de gebruikers.

“Grootschalige reclame- en/of trackingstudies kunnen zo effectiever en efficiënter uitgevoerd worden en bieden adverteerders beter inzicht in het werkelijk bereik van de campagne.”

Deze week gaat het systeem live. Zes van de grotere mediabureaus hebben zich er inmiddels op aangesloten. Zij kunnen voor hun klanten de eenvoudige vraag gaan beantwoorden of een campagne daadwerkelijk de groep heeft bereikt die men vooraf selecteerde. Het systeem van STIR is hier op dit moment niet ver genoeg voor doorontwikkeld, al is dat wel de intentie voor de toekomst.

Steeds meer adverteerders kopen hun reclameruimte niet in per site, bundel van sites of onderdelen van grote titels. Door de opkomst van real time bidding en automatic trading kopen ze steeds vaker profielen in en bereik onder die specifieke gebruikersgroepen. Wie een vrouw wil bereiken, kan haar online zodoende ook benaderen met displayreclame wanneer ze rondstruint op een autosite, een activiteit die doorgaans aan mannen wordt toegedicht.

In Nederland werken HotTraffic en MeMo2 exclusief samen met Motivaction. Het systeem van de bereiksmonitor wordt binnenkort ook naar dertig andere landen geexporteerd. Daarvoor werken de Nederlandse bedrijven samen met SSI.

Bron: Emerce.nl, door Erwin Boogert 03.04.2012

Share |

Meer informatie ?

Beeld-CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Quote

"De grenzeloze generatie: confronterend en inspirerend hoe de wereld verandert van generatie op generatie. Een must-to-read als je werkt aan een stukje toekomst van Nederland."

Susan Bruning, Marktmanager Leden, PGGM

© 2012 Motivaction. Alle rechten voorbehouden.