Zoek nu

Meest bekeken pagina's

Zoekresultaten

Social intelligence sleutel duurzaamheid

Een duurzaamheidsdoorbraak in Nederland blijft achter. Martijn Lampert, research director Motivaction, stelt dat de duurzaamheidsvoorhoede een kanteling kan realiseren als ze zich sterker verbindt met change makers in de samenleving en beslissers in het bedrijfsleven. De change makers uit het onderzoek hebben uitgebreide netwerken, speuren naar nieuwe oplossingen en enthousiasmeren anderen. Ook zij hechten aan aspecten van duurzaamheid, maar vaak vanuit andere motivatie, zoals interesse voor technologie, trends of innovatie. Volgens Lampert moet de duurzaamheidsvoorhoede zichzelf vernieuwen en haar banden met andersdenkenden versterken. Hij onderzocht de rol van deze voorhoede in Nederland en presenteerde de resultaten gisteren tijdens de Ray Anderson-lezing. Voorafgaand aan zijn lezing liet Gunter Pauli, grondlegger van De Blauwe Economie, zien hoe een bedrijf zowel duurzaam als economisch succesvol kan zijn. Duurzaamheidskoploper Interface en de MVO Nederland Academie organiseren de lezing jaarlijks op de Dag van de Duurzaamheid.

Workshop De klantbeleving centraal

Woensdag 11 september, Motivaction te Amsterdam: Hoe geef je de klant een prominente rol in de hele organisatie?

Succesvol met persona's werken

De kritische succesfactor van een klantgericht bedrijf omvat meer dan klantdenken. Cruciaal is ‘klantdoen’: de juiste doorvertaling van klantgericht gedrag in alle facetten van het bedrijf. De inzet van persona’s is een tool om dit te bereiken.

Persona’s als sleutel voor klantgericht ondernemen

Tijdens een presentatie op MARCOM13 heeft Roel Schoemaker van Motivaction samen met Bob Bijleveld van PGGM laten zien hoe de persona’s Liesbeth, Anneke en Karin PGGM hebben geholpen een passende dialoog aan te gaan met de deelnemers, met als resultaat een groter pensioenbewustzijn en een toegenomen klanttevredenheid.

Motivaction tijdens MarCom12

Tijdens MARCOM12 verzorgde Motivaction twee presentaties en hebben wij veel inspirerende gesprekken gevoerd in onze stand.

Motivaction-presentaties op MIE 2012

Woensdag 1 februari 10.45-11.30 uur: Hoe de ANWB relevant werd voor Bert, Arthur en Margo, door Theo van der Steen en Roel Schoemaker. Donderdag 2 februari 10.45-11.30 uur: Een andere kijk op ondernemers, door Willem Overbosch en Rob Doornbos.

Inrichten met Simone & Dick

de Volkskrant, 24.05.2011: Met doelgroepdenken en een kostbare verbouwing wil het vernieuwde Amsterdamse Scheepvaartmuseum vanaf oktober nieuwe groepen bezoekers trekken.

Nederlander ziet nieuwe lijnen op de weg niet zitten

Nederlanders zijn niet te spreken over de nieuwe belijning die sinds enkele jaren geleidelijk wordt aangebracht op wegen buiten de bebouwde kom. Dat blijkt uit een onderzoek dat Motivaction heeft uitgevoerd in opdracht van de ANWB.

Het kan niet op met de kerst

Nederland gaat op slot in de kerstweek

Ruim 1,1 miljoen Nederlanders op wintersport

Oostenrijk onbetwist de nummer een bestemming, Frankrijk tweede. Net als vorig jaar vertrekken volgens de ANWB in het komende winterseizoen 1,1 miljoen Nederlanders naar de wintersportgebieden voor een korte of lange wintersportvakantie. Oostenrijk blijft met een aandeel van 42 procent de onbetwiste nummer een bestemming, Frankrijk volgt op respectabele afstand met 20 procent.

© 2012 Motivaction. Alle rechten voorbehouden.