Zoek nu

Meest bekeken pagina's

Zoekresultaten

Sandton Hotels wint Customer Passion Award 2014

Rogier Braakman, oprichter en algemeen directeur van Sandton Hotels met een bevlogen presentatie het publiek overtuigd dat zijn bedrijf de meeste passie heeft voor de klant.

Tegenlicht Meet Up #10: Het Grijze Goud

Waar de vergrijzing in Nederland door de meeste mensen wordt gezien als een groot probleem, zien sommige jongeren juist kansen.

Café Cosmo: Sta sterk door je netwerk

Donderdag 30 januari organiseert Partos voor communicatieprofessionals een nieuwe Café Cosmo in Amsterdam. Over hoe leg je als communicatieprofessional de verbinding legt tussen de missie en doelstellingen van een ontwikkelingsorganisatie en de (nieuwe) verwachtingen van het Nederlands publiek.

Social intelligence sleutel duurzaamheid

Een duurzaamheidsdoorbraak in Nederland blijft achter. Martijn Lampert, research director Motivaction, stelt dat de duurzaamheidsvoorhoede een kanteling kan realiseren als ze zich sterker verbindt met change makers in de samenleving en beslissers in het bedrijfsleven. De change makers uit het onderzoek hebben uitgebreide netwerken, speuren naar nieuwe oplossingen en enthousiasmeren anderen. Ook zij hechten aan aspecten van duurzaamheid, maar vaak vanuit andere motivatie, zoals interesse voor technologie, trends of innovatie. Volgens Lampert moet de duurzaamheidsvoorhoede zichzelf vernieuwen en haar banden met andersdenkenden versterken. Hij onderzocht de rol van deze voorhoede in Nederland en presenteerde de resultaten gisteren tijdens de Ray Anderson-lezing. Voorafgaand aan zijn lezing liet Gunter Pauli, grondlegger van De Blauwe Economie, zien hoe een bedrijf zowel duurzaam als economisch succesvol kan zijn. Duurzaamheidskoploper Interface en de MVO Nederland Academie organiseren de lezing jaarlijks op de Dag van de Duurzaamheid.

Workshop De klantbeleving centraal

Woensdag 11 september, Motivaction te Amsterdam: Hoe geef je de klant een prominente rol in de hele organisatie?

“We lopen weg voor langetermijnvisies”

In opdracht van het ministerie van Economische Zaken heeft Motivaction zojuist een onderzoek afgerond naar de kansen van een echt Nederlands product in Nederland. Waar liggen de kansen voor Nederlandse boeren bij hun eigen publiek?

Strictly personal: Bastian Baas

Bastian Baas werd business developer consumentenproducten bij Motivaction.

'De grenzeloze generatie en de onstuitbare opmars van de B.V. IK'

Het boek geeft uitleg over de 'clash of generations'. Welke do's en don'ts zijn er nodig om de verschillen te overbruggen? En hoe beperk je daarbij de schade voor je werknemers en de organisatie terwijl je tegelijkertijd het beste uit zowel de oudere als de jongere generaties haalt?

“Managen wordt weer mensenwerk”

Unique.nl/Inbeweging maart 2013: De 'grenzeloze generatie' en de cultuurclash op de arbeidsmarkt. Ze worden door verschillende onderzoekers omschreven als Generatie Y, Millennials of de Einsteingeneratie. Frits Spangenberg en Martijn Lampert van onderzoeksinstituut Motivaction spreken liever van de ‘grenzeloze generatie’. Jonge mensen, geboren na 1986, die nu de arbeidsmarkt op komen. Zijn werkgevers er klaar voor?

Coolblue wint Customer Passion Award 2013

Coolblue 28.01.2013: Coolblue heeft de meeste passie voor de klant. De strategie is eenvoudig: met een volledige focus op de klant streven naar 100% klanttevredenheid. De twee andere genomineerde bedrijven waren De Bijenkorf en Dura Vermeer Infra.

© 2012 Motivaction. Alle rechten voorbehouden.