Zoek nu

Meest bekeken pagina's

Zoekresultaten

Presentatie MIE 2014: Sociale context centraal binnen rijksbreed communicatieonderzoek

Motivaction heeft in opdracht van de Rijksoverheid/DCP onderzocht hoe de sociale setting van Nederlanders aanknopingspunten biedt voor een effectieve overheidscommunicatie met de doelgroep.

Collegereeks 'Duurzaam consumentengedrag'

De ImpactAcademy organiseert een collegereeks met experts uit de bedrijfspraktijk, marktonderzoek en de wetenschap. Zij delen met u de praktische strategieën, best practices, tips, theorieën over en reflecties op duurzame consumptie. ‘Food for thought’ om  in de praktijk toe te gaan passen.

Kruip in de huid van Els

Hoe betrekken we mensen in Nederland (weer) bij ontwikkelingswerk? Door in hun huid te kruipen en dan pas ons verhaal te vertellen. Dat is de boodschap van de workshop over communicatie tijdens Partos Plaza, afgelopen donderdag in Amsterdam. MyWorld was erbij.

Ray Anderson-lezing Interface en MVO Nederland academie

Ray Anderson-lezing 10 oktober Industrielaan 15, Scherpenzeel. Met als sprekers internationaal duurzaamheidexpert Gunter Pauli en Motivactions onderzoeksdirecteur Martijn Lampert. Na afloop van de lezing kunt u deelnemen aan diverse workshops.

Whitepaper Motivaction 'Vijf tinten groen'

De grote uitdaging voor organisaties is om de investeringen die zij doen in duurzaamheid ook terug te zien in een toegenomen (merk)waardering. Om de juiste duurzaamheidsstrategie te bepalen is het noodzakelijk te weten hoe consumenten en burgers duurzaamheid beleven. Wij zien vijf duurzaamheidsstijlen.

'Consument hunkert naar opleving'

Nederlandse consumenten hunkeren naar positief economisch nieuws en naar een uitweg uit de crisis. Goed nieuws kan in psychologisch opzicht een belangrijke bijdrage leveren aan de prille tekenen van herstel.   

Rutte benoemt trend zelfredzame burgers

Tijdens zijn H.J. Schoo-lezing op 2 september 2013 baseerde minister-president Mark Rutte zich onder meer op uitkomsten van de MentaliteitsMonitor van Motivaction.

Peiling NRC: Nederlanders vooral bezorgd over de economie

Veel Nederlanders zijn angstig over de economie, Europa en de islam. Dit blijkt uit een steekproef die bureau Motivaction in opdracht van NRC Handelsblad heeft gehouden onder 835 Nederlanders tussen 16 en 80 jaar. In een vooronderzoek werd aan deelnemers een open vraag gesteld naar hun angsten. Op de uitkomsten daarvan werd in een tweede peiling doorgegaan.

Soberder leven, maar minder betrokken

Eigen verantwoordelijkheid is een concept dat ruim veertig procent van de mensen aanspreekt, acht jaar geleden was dat nog maar dertig procent.

De 'BV Ik' is in opmars

Nederlanders accepteren in toenemende mate de verminderde welvaart en de nieuwe soberheid.

© 2012 Motivaction. Alle rechten voorbehouden.