Maak gebruik van het Motivaction-kennisplatform

Onze onderzoeken verschijnen regelmatig in de media en onze onderzoekers worden regelmatig benaderd voor achtergrondinformatie en deelname aan activiteiten.

Via dit online kennisplatform stellen wij een deel van onze kennis en bevindingen voor u beschikbaar en houden wij u op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

U kunt openbare publicaties en trendonderzoeken bekijken, recent verschenen artikelen inzien, op de hoogte blijven van activiteiten, u verdiepen in de visies van onze onderzoekers en u inschrijven voor de Mentality-nieuwsbrief.

Wij wensen u veel leesplezier en verdieping.

Zoek nu

Meest bekeken pagina's

Lees verder

Nieuws (3)

MNC's: riding the next wave of Globalisation

Glocalities - Flash Report 5: Riding the next wave of Globalisation. Five challenges multinationals face in developing markets.

Tien jaar dance4life

Dance4life bestaat dit jaar tien jaar. In het vakblad Fondsenwerving wordt er daarom deze maand aandacht besteedt aan de organisatie en positionering van dit goede doel. 

HEMA moet positie kiezen in pietendiscussie

Is Zwarte Piet er wel, of is 'ie er niet? Volgens marktonderzoeker Pieter Paul Verheggen, van onderzoeksbureau Motivaction, moet de HEMA een kant kiezen.

Lees verder

Trendonderzoek (3)

Zonnepanelen verhogen waarde huis

Zonnepanelen maken verkoop huis aantrekkelijker. 44 Procent van de Nederlanders  vindt een huis met zonnepanelen aantrekkelijker om te kopen dan een huis zonder panelen. Een op de drie wil hiervoor best meer betalen, gemiddeld 4.000 euro. Dit blijkt uit onderzoek van Motivaction, in opdracht van Natuur & Milieu. De gegevens zijn zondag 5 oktober 2013 bekendgemaakt in het radioprogramma Vroege Vogels van de VARA.

Whitepaper Motivaction 'Vijf tinten groen'

De grote uitdaging voor organisaties is om de investeringen die zij doen in duurzaamheid ook terug te zien in een toegenomen (merk)waardering. Om de juiste duurzaamheidsstrategie te bepalen is het noodzakelijk te weten hoe consumenten en burgers duurzaamheid beleven. Wij zien vijf duurzaamheidsstijlen.

Motivaction Mentaliteitstrends 2013

Presentatie Trendmeting 2013: het mentaliteitsklimaat in Nederland.

Lees verder

Publicaties (3)

Hoe overtuig ik een coöperatiescepticus?

Eén op de twintig Nederlanders is uitgesproken negatief over de coöperatie, ontdekte onderzoeksbureau Motivaction. Maar daar valt wat aan te doen.

Whitepaper Motivaction 'Vijf tinten groen'

De grote uitdaging voor organisaties is om de investeringen die zij doen in duurzaamheid ook terug te zien in een toegenomen (merk)waardering. Om de juiste duurzaamheidsstrategie te bepalen is het noodzakelijk te weten hoe consumenten en burgers duurzaamheid beleven. Wij zien vijf duurzaamheidsstijlen.

'De grenzeloze generatie en de onstuitbare opmars van de B.V. IK'

Het boek geeft uitleg over de 'clash of generations'. Welke do's en don'ts zijn er nodig om de verschillen te overbruggen? En hoe beperk je daarbij de schade voor je werknemers en de organisatie terwijl je tegelijkertijd het beste uit zowel de oudere als de jongere generaties haalt?

Lees verder

Nieuwsbrieven (3)

Motivaction workshops en events

Wilt u op de hoogte blijven van de workshops en events die wij organiseren?

Motivaction-nieuwsbrief

Meld u aan en blijf op de hoogte.

Mentality-nieuwsbrieven

Nieuws over Mentality-onderzoek en nieuwe producten. De Mentality-nieuwsbrief verschijnt gemiddeld drie keer per jaar.

Lees verder

Blog (3)

Wantrouwen/Vertrouwen in onderzoek

Midden september kwam Wilders negatief in het nieuws omdat hij onderzoekscijfers verkeerd had gepresenteerd tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen in de Tweede Kamer. Wat bleek; zijn staf had cijfers uit 2013 gebruikt en dat niet vermeld. Afgezien van deze misser roept de discussie over de interpretatie van onderzoeksresultaten een heel andere vraag op. Kun je onderzoeksresultaten wel vertrouwen en in hoeverre spreken burgers en consumenten in de onderzoeken waar zij aan meedoen de waarheid? Zegt men niet A en doet men (stiekem?) B? Pleegt men wel eens een leugentje om bestwil?

Alleen krachtig reputatiemanagement kan vertrouwen in corporaties herstellen

De corporatiesector leek tot de Crisis stevig in zijn schoenen te staan. Vanuit een beschermde positie als sector met een maatschappelijke doelstelling waren zij de ideale schoonzoon van de Nederlandse ruimtelijke ordening: sociaal, betrokken bij de wijken en kernen waarin zij actief zijn en in staat om grote investeringen in stedelijke vernieuwingen te realiseren. Zowel gemeenten als ontwikkelaars werkten graag samen met de corporaties en wie bij een corporatie werkte was zeker van een baan voor het leven met een goed salaris.

Vrouwenvoetbal: de meiden nu echt aan zet!

De naam Manon Melis zal bij de meeste mensen geen belletje doen rinkelen. Zij is de topscoorster van de Oranje Leeuwinnen, het Nederlands vrouwenvoetbalelftal. Alle ogen zijn nu natuurlijk gericht op onze jongens en hoe zij het zullen doen op het WK in Brazilië. Maar hoe staat het nu met het vrouwenvoetbal in Nederland?

© 2012 Motivaction. Alle rechten voorbehouden.