Maak gebruik van het Motivaction-kennisplatform

Onze onderzoeken verschijnen regelmatig in de media en onze onderzoekers worden regelmatig benaderd voor achtergrondinformatie en deelname aan activiteiten.

Via dit online kennisplatform stellen wij een deel van onze kennis en bevindingen voor u beschikbaar en houden wij u op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

U kunt openbare publicaties en trendonderzoeken bekijken, recent verschenen artikelen inzien, op de hoogte blijven van activiteiten, u verdiepen in de visies van onze onderzoekers en u inschrijven voor de Mentality-nieuwsbrief.

Wij wensen u veel leesplezier en verdieping.

Zoek nu

Meest bekeken pagina's

Lees verder

Nieuws (3)

Onjuiste interpretatie onderzoek over Syrië-gangers

In de Tweede Kamer zijn tijdens de Algemene Beschouwingen op woensdag 17 september 2014 resultaten uit een onderzoek dat door Motivaction in opdracht van NCRV is uitgevoerd in mei 2013, onjuist weergegeven. Wij hechten er waarde aan dat de onderzoeksresultaten op een juiste wijze worden gehanteerd en in de correcte context worden geïnterpreteerd.

Motivaction en AgeWise bundelen expertise ouderen

Persbericht Motivaction 11.09.2014: Onderzoeksbureau Motivaction en marketingbureau AgeWise zijn een strategische samenwerking aangegaan in het uitvoeren van onderzoek naar en het geven van marketingadvies over ouderen.

Ouderengeneeskunde helpt ook mantelzorger

Mantelzorgers hebben behoefte aan iemand die ‘de weg kent’ en waarmee de verantwoordelijkheid voor de zorg aan ouderen gedeeld kan worden. Ook ouderen zelf hebben de behoefte aan één arts die de problematiek overziet en overal van op de hoogte is.

Lees verder

Trendonderzoek (3)

Zonnepanelen verhogen waarde huis

Zonnepanelen maken verkoop huis aantrekkelijker. 44 Procent van de Nederlanders  vindt een huis met zonnepanelen aantrekkelijker om te kopen dan een huis zonder panelen. Een op de drie wil hiervoor best meer betalen, gemiddeld 4.000 euro. Dit blijkt uit onderzoek van Motivaction, in opdracht van Natuur & Milieu. De gegevens zijn zondag 5 oktober 2013 bekendgemaakt in het radioprogramma Vroege Vogels van de VARA.

Whitepaper Motivaction 'Vijf tinten groen'

De grote uitdaging voor organisaties is om de investeringen die zij doen in duurzaamheid ook terug te zien in een toegenomen (merk)waardering. Om de juiste duurzaamheidsstrategie te bepalen is het noodzakelijk te weten hoe consumenten en burgers duurzaamheid beleven. Wij zien vijf duurzaamheidsstijlen.

Motivaction Mentaliteitstrends 2013

Presentatie Trendmeting 2013: het mentaliteitsklimaat in Nederland.

Lees verder

Publicaties (3)

Hoe overtuig ik een coöperatiescepticus?

Eén op de twintig Nederlanders is uitgesproken negatief over de coöperatie, ontdekte onderzoeksbureau Motivaction. Maar daar valt wat aan te doen.

Whitepaper Motivaction 'Vijf tinten groen'

De grote uitdaging voor organisaties is om de investeringen die zij doen in duurzaamheid ook terug te zien in een toegenomen (merk)waardering. Om de juiste duurzaamheidsstrategie te bepalen is het noodzakelijk te weten hoe consumenten en burgers duurzaamheid beleven. Wij zien vijf duurzaamheidsstijlen.

'De grenzeloze generatie en de onstuitbare opmars van de B.V. IK'

Het boek geeft uitleg over de 'clash of generations'. Welke do's en don'ts zijn er nodig om de verschillen te overbruggen? En hoe beperk je daarbij de schade voor je werknemers en de organisatie terwijl je tegelijkertijd het beste uit zowel de oudere als de jongere generaties haalt?

Lees verder

Nieuwsbrieven (3)

Motivaction workshops en events

Wilt u op de hoogte blijven van de workshops en events die wij organiseren?

Motivaction-nieuwsbrief

Meld u aan en blijf op de hoogte.

Mentality-nieuwsbrieven

Nieuws over Mentality-onderzoek en nieuwe producten. De Mentality-nieuwsbrief verschijnt gemiddeld drie keer per jaar.

Lees verder

Blog (3)

Alleen krachtig reputatiemanagement kan vertrouwen in corporaties herstellen

De corporatiesector leek tot de Crisis stevig in zijn schoenen te staan. Vanuit een beschermde positie als sector met een maatschappelijke doelstelling waren zij de ideale schoonzoon van de Nederlandse ruimtelijke ordening: sociaal, betrokken bij de wijken en kernen waarin zij actief zijn en in staat om grote investeringen in stedelijke vernieuwingen te realiseren. Zowel gemeenten als ontwikkelaars werkten graag samen met de corporaties en wie bij een corporatie werkte was zeker van een baan voor het leven met een goed salaris.

Vrouwenvoetbal: de meiden nu echt aan zet!

De naam Manon Melis zal bij de meeste mensen geen belletje doen rinkelen. Zij is de topscoorster van de Oranje Leeuwinnen, het Nederlands vrouwenvoetbalelftal. Alle ogen zijn nu natuurlijk gericht op onze jongens en hoe zij het zullen doen op het WK in Brazilië. Maar hoe staat het nu met het vrouwenvoetbal in Nederland?

Integriteit als ‘disruptive innovation’

Marketeers bewijzen hun organisatie een geweldige dienst als zij de integriteit hoog op de bedrijfsagenda weten te krijgen.

© 2012 Motivaction. Alle rechten voorbehouden.