Maak gebruik van het Motivaction-kennisplatform

Onze onderzoeken verschijnen regelmatig in de media en onze onderzoekers worden regelmatig benaderd voor achtergrondinformatie en deelname aan activiteiten.

Via dit online kennisplatform stellen wij een deel van onze kennis en bevindingen voor u beschikbaar en houden wij u op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

U kunt openbare publicaties en trendonderzoeken bekijken, recent verschenen artikelen inzien, op de hoogte blijven van activiteiten, u verdiepen in de visies van onze onderzoekers en u inschrijven voor de Mentality-nieuwsbrief.

Wij wensen u veel leesplezier en verdieping.

Zoek nu

Meest bekeken pagina's

Lees verder

Nieuws (3)

Helft forenzen meed Den Haag tijdens NSS-top

Zes op de tien mensen die tijdens de Nucleair Security Summit (NSS) vorige maand voor hun werk in Den Haag moesten zijn, heeft die reis afgezegd of uitgesteld.

Predictive research overheidscommunicatie

Overheidscommunicatie wordt steeds meer 'evidence based' en onderzoeksgericht. De winnende Galjaardcase B-riders van de Provincie Noord Brabant is daar een mooi voorbeeld van.

Dag Tegen Pesten

BNN · KRO: Cyberpesten heeft zo mogelijk nog meer impact dan 'gewoon' pesten.

Lees verder

Trendonderzoek (3)

Zonnepanelen verhogen waarde huis

Zonnepanelen maken verkoop huis aantrekkelijker. 44 Procent van de Nederlanders  vindt een huis met zonnepanelen aantrekkelijker om te kopen dan een huis zonder panelen. Een op de drie wil hiervoor best meer betalen, gemiddeld 4.000 euro. Dit blijkt uit onderzoek van Motivaction, in opdracht van Natuur & Milieu. De gegevens zijn zondag 5 oktober 2013 bekendgemaakt in het radioprogramma Vroege Vogels van de VARA.

Whitepaper Motivaction 'Vijf tinten groen'

De grote uitdaging voor organisaties is om de investeringen die zij doen in duurzaamheid ook terug te zien in een toegenomen (merk)waardering. Om de juiste duurzaamheidsstrategie te bepalen is het noodzakelijk te weten hoe consumenten en burgers duurzaamheid beleven. Wij zien vijf duurzaamheidsstijlen.

Motivaction Mentaliteitstrends 2013

Presentatie Trendmeting 2013: het mentaliteitsklimaat in Nederland.

Lees verder

Publicaties (3)

Whitepaper Motivaction 'Vijf tinten groen'

De grote uitdaging voor organisaties is om de investeringen die zij doen in duurzaamheid ook terug te zien in een toegenomen (merk)waardering. Om de juiste duurzaamheidsstrategie te bepalen is het noodzakelijk te weten hoe consumenten en burgers duurzaamheid beleven. Wij zien vijf duurzaamheidsstijlen.

'De grenzeloze generatie en de onstuitbare opmars van de B.V. IK'

Het boek geeft uitleg over de 'clash of generations'. Welke do's en don'ts zijn er nodig om de verschillen te overbruggen? En hoe beperk je daarbij de schade voor je werknemers en de organisatie terwijl je tegelijkertijd het beste uit zowel de oudere als de jongere generaties haalt?

Nieuwe Nederlanders, etnomarketing voor diversiteitsbeleid

In dit boek trekken Pieter Paul Verheggen en Frits Spangenberg van onderzoeksbureau Motivaction de conclusie dat te veel Nederlandse beleidsmakers (in profit- en not-for-profit-sector) te zelfgenoegzaam denken dat het wel goed zit met het diversiteitsbeleid.

Lees verder

Nieuwsbrieven (3)

Motivaction-nieuwsbrief

Meld u aan en blijf op de hoogte.

Mentality-nieuwsbrieven

Nieuws over Mentality-onderzoek en nieuwe producten. De Mentality-nieuwsbrief verschijnt gemiddeld drie keer per jaar.

TrendMeters

De TrendMeter signaleert en analyseert (economische) ontwikkelingen die van belang zijn voor het Nederlandse middenbedrijf (20-500 werkzame personen). De TrendMeter-index peilt twee keer per jaar de verwachtingen van vierhonderd directeuren in het middenbedrijf over de komende twaalf maanden. In het onderzoek staan vier thema's centraal: orderpositie, werkgelegenheid, investeringen en winstgevendheid.

Lees verder

Blog (3)

Bouwen aan reputatie vereist combinatie van social en business intelligence

Vrijdag 29 november vond bij Motivaction de uitreiking plaats van de eerste Reputatiemanagement Award aan een blije en trotse winnaar Vodafone. Van harte gefeliciteerd! De turbulentie in de wereld vraagt om een herijking van het vakgebied Reputatie. De verantwoordelijkheid voor reputatie moet de afdeling Communicatie ontstijgen: deze afdeling moet hand-in-hand gaan met leiderschap vanuit het bestuur.

Mobiele Facebook Ad vergt emotieclick met doelgroep

Door de razendsnelle groei van online mobiel komt online adverteren in een heel nieuw vaarwater. Mobiel zorgt inmiddels al voor 50% van de traffic op Facebook. Dat zorgt bij Facebook nu ook voor een enorme groei in de omzet van mobiel adverteren en een beurskoers op het niveau van tijdens de beursintroductie. Die groei is mede veroorzaakt doordat het klikgedrag van de bezoekers op mobiel heel anders is dan op de desktop.

Wat kunnen retailers leren van Tanger-supers?

Iedere week geven Turkse en Marokkaanse Nederlanders bijna 40 miljoen euro uit aan dagelijkse boodschappen. Op jaarbasis is dat zo’n 2 miljard euro. Een deel van dit geld komt terecht bij Nederlandse supermarkten als AH, Aldi of Dirk van den Broek. Maar niet alles, een aanzienlijk deel, bijna de helft van het boodschappenbudget wordt nog altijd uitgegeven in Turkse en/of Marokkaanse winkels.

© 2012 Motivaction. Alle rechten voorbehouden.