Zoek nu

Meest bekeken pagina's

Zoekresultaten

Driekwart NL'ers vindt hoofddoek prima

Trouw.nl 27.11.2012: Ongeveer driekwart van de Nederlanders heeft er geen moeite mee dat sommige vrouwen hun haar bedekken. Bijna tweederde vindt het vanzelfsprekend dat hoofddoeken nu ook worden verkocht bij typisch Nederlandse ketens als HEMA.

Hoofddoekdraagster krijgt een gezicht

CLOU februari 2012: Expositie, ‘Hoofdboek’ en een onderzoek naar de leef- en denkwereld van Nederlandse hoofddoekdraagsters tussen de 15 en 35 jaar.

Samenvatting Nationaal Hoofddoek Onderzoek

Motivaction heeft in samenwerking met Stichting Cup of Culture een onderzoek uitgevoerd onder Nederlandse vrouwen met een Turkse of Marokkaanse achtergrond. De onderzoeksresultaten verwerkt in het tijdschrift Hoofdboek dat vanaf 23 novemebr te koop is.

Ode aan symbool

Volkskrant 25.11.2011: Jan Knaap raakte geïntrigeerd door de hoofddoeken van het meisje achter de kassa. Resultaat: Hoofdboek.

Hoofddoek groeit uit tot fashion-item

De Telegraaf 18.11.2011: Zes op de tien Nederlandse moslima’s draagt tegenwoordig een hoofddoek. Niet door onderdrukking, maar juist als onderdeel van hun identiteit. 

Aanbod hoofddoekjes in Nederlandse winkels te klein?

De hoofddoek, hij is maar al te vaak in het nieuws. Het blijft een controversieel onderwerp. Nu is er een tijdschrift met feiten en cijfers: Hoofdboek.

"Hoofddoek is wél een keuze"

Nog altijd bestaan er veel misverstanden over hoofddoeken. Zo denkt menig Ne­derlander dat moslima’s ver­plicht zijn de doek te dragen.

Hoofdboek: één vrouw, honderd hoofddoeken

Eerste grote hoofddoekenonderzoek. Hoofdboek verschijnt op 23 november.

Hoe bereik je de allochtone klant?

Etnomarketing 'Laat niet alleen blanke kaaskoppen zien en behandel elke consument als individu'. Marketeers en beleidsmakers kijken over nieuwe Nederlanders heen. Terwijl bij deze groep mensen juist in crisistijd nog wel wat te halen valt.

PvdA: kabinet negeert racisme

Het kabinet heeft volgens oppositiepartij PvdA de afgelopen jaren te weinig aandacht besteed aan racisme. De scheiding tussen witte en zwarte wijken en scholen is gegroeid, discriminatie op de arbeidsmarkt blijft onbestraft en iedereen die zich druk maakt over racisme wordt weggezet als \'soft\' of \'politiek correct\'

© 2012 Motivaction. Alle rechten voorbehouden.