Zoek nu

Meest bekeken pagina's

Zoekresultaten

Insights NRC Media met toekomstvisie

Vanaf 3 maart kunnen marketeers en decision makers bij adverteerders en mediabureaus op nrcmedia.nl/insights de nieuwe Insights downloaden.

Verkiezing Commercieel Directeur van het Jaar

Aan het einde van het Sales Event 2014 van SMA op donderdag 6 maart zal de winnaar bekend worden gemaakt die de titel Commercieel Directeur van het Jaar mag dragen.

Motivaction koploper in kwaliteitsstandaard Digital Analytics en Big Data

Motivaction behoort tot de eerste zes onderzoeksbureaus die door het onafhankelijk toetsingsbureau KCC gecertificeerd zijn op basis van de MOA-kwaliteitsstandaard voor Digital Analytics. De MOA-kwaliteitsstandaard is zowel nationaal als internationaal het eerste document waarin werk- en kwaliteitsprocedures voor Digital Analytics en Big Data zijn omschreven.

Tegenlicht Meet Up #10: Het Grijze Goud

Waar de vergrijzing in Nederland door de meeste mensen wordt gezien als een groot probleem, zien sommige jongeren juist kansen.

Mediabereik onder Nieuwe Nederlanders

Motivaction gaat opnieuw het mediabereik onder Nieuwe Nederlanders meten en hun waardering voor mainstream Nederlandse media, cultuurgebonden en internationale media.

Idealisme omdat het hoort?

Goed doen met je werk. De initiatieven van betrokken jongeren zijn legio. Maar is de huidige generatie ook idealistischer? Dat blijkt mee te vallen, al zijn ze wel ondernemender en zelfverzekerder.

Bereik regionale omroepen onveranderd hoog

De Nederlandse regionale omroep is in 2013 weer goed bekeken, geniet een grote bekendheid en wordt zeer goed gewaardeerd. Meer dan zes miljoen Nederlanders kijken elke week naar de regionale omroep. De regionale tv-programma’s bereiken dagelijks gemiddeld een kwart van de Nederlanders. Onderzoeksbureau Motivaction deed in het voorjaar en najaar van 2013 onderzoek naar waardering en bereik van de regionale tv-zenders. Beide onderzoeken laten zien dat de Nederlandse kijker trouw naar de regionale omroep blijft kijken.

Wijzer in geldzaken ontwikkelt model

Een knop, waarmee in één klap alle Nederlandse gezinnen hun financiën op orde hebben, wie wil dat niet? Of zo’n knop er komt is de vraag, maar de techniek om de consument flink op weg te helpen, wordt wel steeds verfijnder. Platform Wijzer in geldzaken ontwikkelde een model dat de komende jaren de toon zet bij de beïnvloeding van financieel gezond gedrag.

Bouwen aan reputatie vereist combinatie van social en business intelligence

Vrijdag 29 november vond bij Motivaction de uitreiking plaats van de eerste Reputatiemanagement Award aan een blije en trotse winnaar Vodafone. Van harte gefeliciteerd! De turbulentie in de wereld vraagt om een herijking van het vakgebied Reputatie. De verantwoordelijkheid voor reputatie moet de afdeling Communicatie ontstijgen: deze afdeling moet hand-in-hand gaan met leiderschap vanuit het bestuur.

Motivaction en Marketing WORKOUTS

Motivaction is een strategisch samenwerkingsverband aangegaan met trainingsbureau Marketing WORKOUTS. Hierdoor zijn zowel Motivaction als Marketing WORKOUTS nog beter in staat om marketingvraagstukken in een bredere context te plaatsen en maatschappelijke ontwikkelingen en trends doelgericht en slagvaardig te vertalen naar de praktijk.

© 2012 Motivaction. Alle rechten voorbehouden.