Toegankelijkheid

Skip to main content

Maatschappelijke Impact Monitor 2023: Meer rendement met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

06 april 2023

Consumenten vinden het heel belangrijk dat bedrijven duurzame producten en diensten leveren, maar in de winkel handelen ze daar niet naar. De MIM brengt in kaart wat de drijfveren en barrières zijn voor consumenten om duurzame keuzes te maken. Schrijf je voor 31 mei in voor deelname aan de Maatschappelijke Impact Monitor (MIM).

 Ik ben geïnteresseerd 

 

Wat biedt de MIM?

De maatschappelijke Impact Monitor (MIM) is een onderzoek naar de relevantie van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) zoals de Nederlandse bevolking die percipieert. Motivaction voert al 14 jaar onderzoek uit waardoor we een goed beeld van de trends hebben. Met MIM brengen we het volgende in kaart:

  • Het verschil tussen de wensen en intenties van het Nederlands publiek en hun daden. Wat zijn de drijfveren en barrières om tot de aanschaf van duurzame producten over te gaan?
  • Welke doelgroepen onderscheiden we op basis van kennis over MVO.
  • Welke doelgroepen onderscheiden we op basis van het belang dat zij hechten aan MVO.
  • Hoe wordt jouw merk samen met de ongeveer 150 merken en 20 branches op het gebied van MVO gewaardeerd?


Als jij met jouw merk instapt, nemen we ook twee door jou gekozen concurrenten mee. Het exacte aantal merken en branches dat we meenemen is het resultaat van het aantal deelnemers. We kijken op twee manieren naar de impact van merken:

  1. Intrinsiek: de maatschappelijke relevantie zit in het product of dienst zelf. Bijvoorbeeld een leverancier van groene energie of vegetarische vleesvervangers.
  2. Projecten: veel bedrijven hebben een project opgezet waarmee ze maatschappelijke impact willen realiseren, bijvoorbeeld Het Ronald McDonaldkinderfonds of de Burendag van Douwe Egberts. We meten de fit tussen met project en het merk, de gepercipieerde maatschappelijke impact van het project en de bijdrage van het project aan de waardering van het merk.

Lees ook onze blog Drie manieren om consumenten mee te krijgen in jouw duurzame missie 

 

MIM LOGO GROOT G

Aanbod

Bij elk pakket kun je 1 vraag en twee stellingen toevoegen. Bij een stelling wordt de respondent gevraagd in welke mate hij het eens of oneens is met de stelling. Bij een vraag zijn er verschillende antwoordcategorieën mogelijk. Elke deelnemer krijgt standaard een toelichting van een uur met iemand van Motivaction en/of HPB bij oplevering.

 

Pakket 1
Basis

  • Uitgebreid basisrapport en tabellen
  • Tabellen met alle resultaten uitgesplitst naar alle relevante achtergrondvariabelen
  • Investering: 4500 euro ex btw

 

 

Pakket 2
Uitgebreid

  • Uitgebreid basisrapport en tabellen
  • Tabellen met alle resultaten uitgesplitst naar alle relevante achtergrondvariabelen
  • Een exclusieve executive summary waarin we weergeven hoe jouw merk wordt beoordeeld ten opzichte van de concurrerende merken die je hebt aangemeld
  • Investering: 7750 euro ex btw

Pakket 3
Uitgebreid en eigen project

  • Uitgebreid basisrapport en tabellen
  • Tabellen met alle resultaten uitgesplitst naar alle relevante achtergrondsvariabelen
  • Een exclusieve bijlage waarin we weergeven hoe jouw merk wordt beoordeeld ten opzichte van de concurrerende merken die je hebt aangemeld
  • Een exclusieve executive summary waarin we weergeven hoe jouw project bijdraagt aan het imago van jouw merk
  • Investering: 9500 euro ex btw

 Doelgroep

De steekproef is representatief voor Nederlanders in de leeftijd van 18 tot en met 75 jaar (n=1.750). In de rapportage maken we onderscheid naar leeftijd, geslacht, inkomen, regio en opleiding, maar ook naar een aantal andere achtergrondvariabelen bijvoorbeeld Vijf Tinten Groener. Wanneer jouw merk een specifieke doelgroep heeft, kunnen we daar natuurlijk ook naar kijken.

 

Ben je geïnteresseerd of wil je meer informatie? Neem contact op met Gerard. Inschrijven kan tot en met 31 mei. De resultaten zijn in september beschikbaar.

 Neem contact op met Gerard 

 


Vragen?
Gerard van der Werf

Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 40

Lieke Bos

Email
Functie Researcher Manager
Telefoon +31 (0)20 58 98 274


Gerelateerde artikelen

Opkomst vergroten bij de verkiezingen: tegenstemmen is leuker!

Pieter Paul Verheggen
14 november 2023

Bijna 80% van de Nederlanders ook echt twee minuten stil op 4 mei

Marco Sodderland
30 april 2018

11% van Nederlanders ervaart partnergeweld tijdens coronacrisis

Cecilia Keuchenius
10 september 2020

Bezinning of alles even achter je laten? Hoe twee doelgroepen na ruim een jaar corona verschillen in hun blik op vakanties.

Cecilia Keuchenius
19 mei 2021
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency