Toegankelijkheid

Skip to main content

Pieter Paul en Karel over onze D&IN nominatie!

03 juni 2024

Op 27 juni is het zover! Dan weten we of Motivaction de titel van 'Bureau van het Jaar' in de wacht sleept tijdens de uitreiking van de Data & Insights Awards. Tot die tijd blijft het spannend, maar we wilden graag nogmaals onze trots delen over de nominatie en waarom deze zo belangrijk is voor ons als bedrijf.

Waarom zijn juist wij genomineerd? Wat onderscheidt ons van andere Data & Insight bureaus? Wat betekent de nominatie voor ons? Pieter Paul en Karel aan het woord:

Waarom is Motivaction genomineerd?

Motivaction is genomineerd omdat we in een tijd van grote maatschappelijke uitdagingen, zoals digitalisering, klimaatverandering, energietransitie en immigratie, belangrijke inzichten verzamelen voor onze opdrachtgevers om hun beleid te vormen. Sinds onze oprichting in 1984 brengen we met ons onderzoek, zoals het Mentality-model, op systematische wijze attitudes, houdingen, waarden en normen van burgers, consumenten en organisaties in kaart. Door deze onderliggende mechanismen achter het gedrag van burgers en consumenten te begrijpen, kunnen onze opdrachtgevers een betekenisvol verschil maken!

Daarbij was 2023 een bijzonder goed jaar waarbij we niet alleen belangwekkende maatschappelijke onderzoeken voor bijvoorbeeld het SCP en de Belastingdienst hebben uitgevoerd, maar ook door onze versterking op het gebied van het consumenten- en retail onderzoek door de overname van Retail Management Center!

Met recht mogen we stellen dat we in alle haarvaten van de samenleving zitten. We werken met net zo veel plezier voor de MKB-er als voor de grote corporate die zijn positionering onder de loep wil nemen. En dat voor zowel profit als non profit organisaties in vrijwel alle sectoren die Nederland rijk is.

Wat onderscheidt Motivaction van andere data & insight bureaus?

Wat ons  onderscheidt van andere data- en insightbureaus is de nieuwsgierigheid en de gedrevenheid van onze mensen; mensen die met passie en enthousiasme de vraagstukken van onze opdrachtgevers willen doorgronden om die vervolgens met resultaten van onderzoek en analytics handelingsperspectief te geven voor hun vraagstuk.  

Verder kent de buitenwereld ons vooral van het Mentality-onderzoek. Dit is een van de oudste en meest complete segmenteringsmodellen en wordt in marketingboeken door goeroes zoals Philip Kottler over de hele wereld gebruikt.

Die liefde voor het onderzoeksvak uit zich ook in de innovaties en vernieuwingen die wij zelf initiëren of in samenwerking met onze partners ontwikkelen; zo hebben wij Vitaliteits-profielen ontwikkeld waarmee zorgverzekeraars heel gericht consumenten aanzetten tot een gezondere levensstijl. Maar we werken ook samen met mediabureaus als Annalect voor het in kaart brengen van communicatie- impact van online commercials en hebben wij samen met Media Monks een AI-tool ontwikkeld om, geautomatiseerd met consumenten doelgroepen te kunnen 'spreken'.  

We zijn een stabiele factor in onderzoeksland, en een betrouwbare partner voor medewerkers, klanten en samenwerkingspartners. Dit zie je terug in de loyaliteit van zowel medewerkers als klanten; we hebben met meerdere grote klanten al decennialang een relatie.

Wat betekent deze nominatie voor jullie?

Winnen van de prijs Bureau van het Jaar zou de ‘icing on the cake’ zijn van een prachtig jaar en de erkenning voor het werk wat we al 40 jaar met heel veel plezier mogen doen. We zijn er trots op dat de jury ziet dat bij Motivaction experts werken die in hun vakgebied behoren tot de top van de markt! Met deze nominatie krijgen onze mensen het podium dat ze verdienen!


Vragen?
Karel Slootman

Email
Functie Managing Partner
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen

Werkgever wil rol spelen bij ongezonde levensstijl medewerker

Ester Koot
06 februari 2019

Eid al-Fitr (Suikerfeest) nog geen reden voor een vrije dag

André Kamphuis
05 mei 2022

In 4 stappen naar een nieuw concept. Stap 2: insights omzetten naar bruikbare ideeën

Henriët Hensen
06 november 2019

Wat komt er uit van verwachtingen over thuiswerken na corona?

Ester Koot
06 april 2022
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency