Consultancy

“In de samenwerking heb ik veel flexibiliteit ervaren: in het geval van aanvullende ad-hoc verzoeken van onze klanten, wordt altijd direct tijd en ruimte gemaakt om het op te lossen, zowel binnen als buiten kantooruren. Dat is heel prettig en geeft vertrouwen en comfort.”
Meike Fijneman, Senior Consultant KPMG

Binnen consultancy ligt de nadruk op een stevige merkpositionering, jezelf onderscheiden als inhoudelijk specialist en het opbouwen van een goede relatie met de klant. Hierbij spelen thought leadership en kennisontwikkeling een steeds grotere rol. Hoe moet je jezelf positioneren? Hoe help je klanten met het ontwikkelen van een visie, en op welke wijze breng je alles in de praktijk?

Om antwoord te geven op deze vragen en meer, heb je een inhoudelijk effectieve strategie nodig voor de lange termijn. Motivaction kan hierbij helpen.

 

Onderbouw keuzes met data

Om een goede strategie op te zetten heb je kennis nodig van een organisatie, de doelgroep en de markt. Met marktonderzoek kun je achterhalen:

  • Wie jouw doelgroep is en hoe je hen effectief kunt bereiken
  • Hoe je jouw organisatie succesvol kunt positioneren in een competitieve omgeving
  • Wat huidige klanten van de organisatie vinden, en hoe je hun tevredenheid kunt verhogen
  • Welke aanstaande trends invloed zullen hebben op de markt, zodat je daar op in kunt spelen

 

Wat kan Motivaction voor je betekenen?

Met ruim 35 jaar marktonderzoekservaring zetten wij onze brede, sector- en domein specifieke kennis in om inzicht te geven in diverse vraagstukken. Dat doen we onder andere met de volgende methoden:

  • Thought leadership onderzoek: maak gebruik van de onderzoeksondersteuning door van Motivaction, wij stroomlijnen het proces en jij houdt alles in de hand
  • Stakeholders- en reputatieonderzoek: bekijk jouw reputatie vanuit het perspectief van de stakeholders
  • Imago-onderzoek: ontdek hoe externe doelgroepen tegen jouw organisatie aankijken en hoe ze deze waarderen
  • Klanttevredenheidsonderzoek: optimaliseer jouw prestaties door klanttevredenheid te meten voor dienstverlening en de organisatie
  • Naamsbekendheidsonderzoek: achterhaal of de doelgroep bekend is met een product of organisatie, en hoe dit verhoogd kan worden
  • Positioneringsonderzoek: neem op basis van onderzoek de ideale positie binnen de markt in
  • Communicatieonderzoek: bepaal hoe je jouw publiek echt bereikt en aanzet tot actie

 

Wil je meer weten?

We denken graag mee van begin tot eind, maar kunnen je ook begeleiden bij specifieke onderdelen van een project zoals het trekken van steekproeven of het faciliteren van een eigen onderzoeksopzet. Neem voor meer informatie contact op met Kevin Miley of Irene Zondervan.

 

Facebook Twitter LinkedIn