Habion: Segmentatieonderzoek woonwensen toekomstige senioren

1

trainers geïnterviewd

1

concrete
insights

1

workshops

1

coachingplatform ontwikkeld
Achtergrond

Habion wilde zich sterker positioneren als vernieuwende specialist in ouderenhuisvesting met onderzoek naar woon-zorgconcepten van de toekomst.

Uitdaging
  • Hoe ziet de seniorenhuisvesting van de toekomst eruit?
  • Genereer media-aandacht voor Habion als vernieuwende woningcorporatie op het gebied van verzorgingsinstellingen.
Aanpak
  • Motivaction deed segmentatieonderzoek naar de woonwensen van toekomstige senioren.
  • Motivaction ontwikkelde drie concepten op basis van consumentenwensen en sociodemografische ontwikkelingen.
  • Motivaction toetste deze concepten op aantrekkelijkheid met behulp van marktonderzoek.
  • Motivaction betrok Habion in alle fasen bij inhoud en proces (co-makership).

"De leefstijl-keuzewijzer van Motivaction helpt ons en de bewoner bij het zoeken naar een passende woonomgeving."

- Jannette Spiering, Directeur Vivium zorggroep Weesp - locatie Hogewey

Resultaat
  • Drie vernieuwende woon-zorgconcepten van de toekomst die naadloos aansluiten op de wensen van de toekomstige bewoners.
  • Habion krijgt veel positieve media-aandacht en exposure in de corporatie-sector, de zorgsector en aanpalende branches.

Meer weten? Neem direct contact op met onze onderzoekers:
Andere interessante cases:

Case ANWB: de klant centraal

Nieuwsbrief ontvangen?

ESOMAR02.jpg LidVanMOA.pngESOMAR02.jpg GLOBALNR02.jpg

  ISO14001.png  ISO20252.png  ISO26362.png