'38% mobiele gebruikers gaat buiten de bundel'

Consumenten vinden het lastig om vooraf in te schatten hoeveel ze gaan verbruiken met hun mobiele bundels. Dit zorgt voor ongebruikt beltegoed of hogere buiten-de-bundelkosten, blijkt uit onderzoek van Motivaction onder 1.000 mobiele gebruikers in opdracht van de nieuwe MVNO Robin Mobile.

38 procent van de respondenten heeft regelmatig niet voldoende aan zijn bel- of sms-bundel. Voor 36 procent van de ondervraagden valt de rekening aan het einde van de maand hoger uit dan verwacht. 18 procent weet niet of ze wel eens meer betalen. Een hogere rekening dan verwacht leidt bij 22 procent van de ondervraagden direct tot frustraties.
 
In het onderzoek geeft verder 35 procent van de respondenten aan dat ze zich niet compleet voelen zonder telefoon. 36 procent bekijkt hun mail nog in bed. Van de ondervraagden controleert verder 29 procent minimaal een keer per uur of ze hun mobieltje nog hebben. 17 procent voelt zich eenzaam zonder mobiel toestel.

De top 3 van belangrijkste eisen van mobiele gebruikers:

  • Kwalitatief goed netwerk: 55 procent
  • Geen datalimieten, onbeperkt mobiel internet: 36 procent
  • Geen (langlopende) contracten, maandelijks opzegbaar: 34 procent


Bron: Telecompaper.com 30.05.2013

Facebook Twitter LinkedIn