Arbeid en Organisatie

Test hoe wendbaar úw organisatie is

In samenwerking met Yacht heeft Motivaction een methode ontwikkeld om de wendbaarheid van organisaties in kaart te brengen. Wendbaarheid is een van de belangrijkste eigenschappen van succesvolle bedrijven. Op basis van een test wordt duidelijk hoe goed uw organisatie ingericht is om flexibel in te spelen op veranderingen. En Yacht geeft daarbij gerichte adviezen om snel in te kunnen spelen op ontwikkelingen binnen en buiten uw organisatie. Doe de test en kijk waar uw organisatie staat op de weg naar wendbaarheid. Meer weten? Neem dan contact op met Ester Koot

 

Doe de test

1323421339_schoolkantine_Flickr_USDAgo_1.jpg

 

The perfect match

Reorganisaties, ontslagen, fusies en overnames brengen de arbeidsmarkt behoorlijk in beweging. Dit heeft gevolgen voor de bedrijfscultuur, het imago en de herkenbaarheid uw organisatie. Van medewerkers vraagt het een zich aanpassen aan de nieuwe cultuur. En toekomstige medewerkers willen weten wat de cultuur van een nieuwe werkgever is. Voor werkgevers is het van groot belang om vanuit de drijfveren van de organisatie de juiste mensen aan te trekken en in huis te hebben.

 

Waarom arbeidsmarktonderzoek?

Werk is steeds vaker een verlengstuk van het privéleven: werknemers willen zichzelf kunnen zijn in hun werk. Voor werknemers en werkzoekenden is het daarom belangrijk dat de waarden van een bedrijf aansluiten bij de eigen drijfveren. Uiteraard geldt ook het omgekeerde: bedrijven zoeken het liefst zo gericht mogelijk naar die personen die qua profiel en waarden het best passen bij de organisatie. Met arbeidsmarktonderzoek brengen we de wensen, voorkeuren en ambities van (potentiële) werknemers én werkgevers voor u in beeld.

Hoe werkt het in de praktijk?

Het in kaart brengen van wensen, voorkeuren en ambities vergt een specifieke onderzoeksaanpak. Motivaction beschikt over een breed scala aan tools, waarmee we enerzijds de identiteit en het imago van een organisatie in kaart brengen en anderzijds de waarden en ambities van werknemers. Aan de hand van segmentatieonderzoek en waardenprofielen kunnen we ook de profielen van organisaties vergelijken met die van werknemers. De visuele waardenkaarten die Motivaction heeft ontwikkeld, spelen vooral in op de sterk toegenomen beeldcultuur. Het is een gevalideerde set algemene en confronterende waarden die we via verschillende methoden aan de respondenten voorleggen.

 

Wat levert het onderzoek op?

U beschikt over heldere inzichten in en concrete handvatten voor uw interne en externe strategie. Op basis hiervan kunt u gericht inzetten op de juiste match van uw organisatie en (potentiële) werknemers. Met als gevolg dat u als werkgever ook beter in staat bent om de juiste medewerkers aan uw organisatie te binen en aan te trekken.

 

Motivaction-presentaties tijdens MIE 2013

Op 6 en 7 februari vond 11e editie van het Marketing Insights Event (MIE) plaats in het World Forum Den Haag. Het MIE, een initiatief van de MOA en het NIMA, is in 11 jaar tijd uitgegroeid tot hét contentplatform voor marketeers, strategen, planners en researchers. Pieter Paul Verheggen van Motivaction presenteerde samen met opdrachtgevers actuele praktijkcases.

 

Presentatie 'De research-powered Cupido’s van Unique' door Pieter Paul Verheggen samen met Raymond Puts van Unique

Als organisaties zich onderscheidend willen profileren, is een optimale match tussen de bedrijfscultuur en (potentiële) medewerkers noodzakelijk. Maar Unique gaat verder en zorgt er daarbij voor dat er een ‘klik’ is tussen kandidaat en organisatie. Hier spelen zachte waarden van beide partijen een rol. Hoe breng je die klik tot stand? Samen met Motivaction heeft Unique een tool ontwikkeld waarmee consultants als echte ‘Cupido’s’ kandidaten met organisaties matchen. Raymond Puts (Unique) en Pieter Paul Verheggen (Motivaction) onthullen het geheim van de research-powered Cupido’s van Unique.

+31 (0)20 589 82 36

Facebook Twitter LinkedIn