De belevingswereld van studenten wereldwijd

Wist u dat de Latijns-Amerikaanse student de Dalai Lama als voorbeeld heeft en de Aziatische student Bill Gates? Dit is een van de teasers die Motivaction presenteerde tijdens de viering van het 60 jarig bestaan van de International Student Identity Card (ISIC) in Kopenhagen op 22, 23 en 24 mei 2013.

Bij de viering waren medewerkers en relaties van ISIC aanwezig uit 83 landen waaronder de zakelijke partners van ISIC; The Economist, Mastercard en Microsoft. Ook vertegenwoordigers van ondersteunende partners zoals Lonely Planet en Kilroy, ondersteunende organisaties zoals AIESEC en UNESCO en de 83 jarige oprichter van de Internationale studentenkaart waren afgereisd naar Kopenhagen. Foto’s van de hoogtepunten zijn hier te zien.

Motivaction voert in twintig landen kwantitatief onderzoek uit onder studenten in opdracht van ISIC en The Economist. Onderwerpen die aan de orde komen zijn o.a. studeren, het dagelijks leven, mediagebruik, financiën en lifestyle. De uitkomsten helpen ISIC om te transformeren van reiskortingskaart naar lifestylekaart met betaal- en identificatie functionaliteit. The Economist gebruikt het onderzoek om lezers gedurende verschillende levensfase aan zich te binden.

Bent u ook geïnteresseerd in studentenmarketing, levensfasemarketing of in de belevingswereld van studenten wereldwijd? Neem contact op met Jorrit Hoekstra.

Facebook Twitter LinkedIn