FrieslandCampina opnieuw bedrijf met beste maatschappelijke imago

Dit jaar voerden wij samen met Hope & Glory voor de zesde maal de Maatschappelijk Imago Monitor uit. in de MIM meten we het belang van het maatschappelijk gedrag van bedrijven onder het Nederlands publiek. Bovendien analyseren we de impact van maatschappelijke initiatieven op het merkimago. Kijk op de website van Hope & Glory voor meer informatie over de Maatschappelijk Imago Monitor.   

 

Onderstaand artikel verscheen 17 april 2015 op FoodHolland.nl.

 

FrieslandCampina opnieuw bedrijf met beste maatschappelijke imago

Zuivelconcern FrieslandCampina heeft voor de vijfde keer op rij het sterkste maatschappelijk imago. De supermarktketens Jumbo en Ahold staan op 3 en 5. Steeds meer consumenten beschouwen kopen bij de boer of de lokale slager of bakker als maatschappelijk. Dat blijkt uit de zesde meting van de Maatschappelijk Imago Monitor onder ruim 43.00 Nederlanders van Hope & Glory en Motivaction. 


Bijna de helft van de Nederlanders wantrouwt de goede bedoelingen van bedrijven. Eind 2009 was dat maar 31%, waarna het geleidelijk is toegenomen. Een beter imago of verkoopdoelstellingen zijn volgens de meeste Nederlanders de ware redenen dat bedrijven zich inzetten voor mens, maatschappij en milieu.
 

Consumenten willen zelf ook een duurzame bijdrage leveren. Bijna acht op de tien Nederlanders wil vaker producten kopen die minder schadelijk zijn voor mens, maatschappij en milieu. Bas van Haastrecht, directeur strategie bij Hope & Glory: "We zien dat mensen op zoek gaan naar alternatieven. Eén op de drie heeft afgelopen jaar een product of dienst vervangen omdat zij die als maatschappelijk onverantwoord beschouwden. Grote kans dat men nu bij de lokale bakker of de boer om de hoek van de straat koopt. Dat wordt als maatschappelijker beschouwd," stelt Van Haastrecht.

Zie voor meer informatie de site van Hope & Glory.

 

Facebook Twitter LinkedIn