Maggi al 120 jaar in Nederlandse keuken

De Mentality milieus hebben ons in staat gesteld nog beter inzicht te krijgen in de samenstelling van onze lokale marktgebieden, waardoor we in staat zijn op lokaal niveau commercieel te differentiëren met als doel de lokale omzet te optimaliseren.
Hedwig Klarenbeek, Program Manager bij Jumbo supermarkten

De aardappelen, groente en vleesmaaltijd (ofwel ‘AGV’) is nog altijd populair. Kip, sperziebonen en aardappelen zijn de favoriete ingrediënten bij deze avondmaaltijd. Dit blijkt uit onderzoek van Maggi, die onlangs haar 120ste verjaardag vierde.

 

Maggi, onderdeel van het Zwitserse Nestlé, is sinds 1895 een vertrouwd gezicht in de Nederlandse keuken. Maggi producten zijn volgens GfK in bijna 80% van alle Nederlandse keukens te vinden. In de afgelopen 120 jaar heeft Maggi de ontwikkelingen in de Nederlandse kookgewoonten naar eigen zeggen nauwlettend gevolgd.

 

‘Lekker en eenvoudig te bereiden’

Uit het onderzoek blijkt dat een maaltijd volgens de meeste Nederlanders vooral lekker moet zijn. Dit is de nummer 1 reden om een maaltijd te maken. ‘Eenvoudig te bereiden’ behaalt de tweede plaats. In Nederland wordt vaak gekozen voor een maaltijd met een bereidingsduur van 11 tot 20 minuten.

 

“Mensen willen graag zelf blijven koken. Ze vinden het lekkerder en gezonder. Men zoekt wel steeds meer gemak en snelheid bij het zelf koken van een maaltijd. Dat is al een eeuw geleden begonnen - en is nog steeds actueel. Maggi is vastberaden ook in de toekomst daarin te blijven helpen. Dat doen we omdat we geloven dat het koken en eten van de zelfgemaakte maaltijd een van de belangrijkste momenten van de dag is”, aldus Justijn Gombert, Business Executive Manager van Maggi.

 

Maggi bouillonblokje

In 1908 werd het eerste Maggi bouillonblokje geproduceerd. De bouillonblokjes worden wereldwijd toegepast in verschillende gerechten om ze meer smaak te geven. Omdat de toepassing van het bouillonblokje per land verschilt door andere smaak en kookgewoonten, is ook de samenstelling anders. In Nederland smaakt het bouillonblokje anders dan in België of Duitsland.

 

Het onderzoek van Maggi werd uitgevoerd door Motivaction onder 3.344 Nederlanders.

Bron: VMT

 

 

Facebook Twitter LinkedIn