Sandton Hotels wint Customer Passion Award 2014

Sandton Hotels wint de Customer Passion Award 2014 Sandton Hotels heeft de “Customer Passion Award 2014” gewonnen. Rogier Braakman, oprichter en algemeen directeur van Sandton Hotels met een bevlogen presentatie het publiek overtuigd dat zijn bedrijf de meeste passie heeft voor de klant. 
 
Tijdens het druk bezochte customer value event “Share the Passion” van de Marketing Strategie Tafel in de stijlvolle ambiance van de Kon. Industrieele Groote Club (IGC) op woensdag 22 januari jl. heeft Rogier Braakman, oprichter en algemeen directeur van Sandton Hotels met een bevlogen presentatie het publiek overtuigd  dat zijn bedrijf de meeste passie heeft voor de klant. De strategie is helder: het verkrijgen en behouden van tevreden gasten (en niet “klanten”)  die de ambassadeurs zijn van de Sandton Hotel Collectie. 
 
Deze Award wordt ter beschikking gesteld door de Customer Passion Company en dit jaar beleefde deze fraaie Award haar eerste Lustrum en werd voor de vijfde keer uitgereikt door Richard R. van Nieuwenhoven Helbach, directeur van de Customer Passion Company in Amsterdam. 
 
Richard: “Wij hebben deze Award ter beschikking gesteld om bedrijven en organisaties te stimuleren om hun klantwaarde, klantgedrevenheid en passie voor de klant tot grote hoogte te ontwikkelen. De twee andere genomineerde bedrijven waren KPN Online en Triodos Bank. 
 
Sandton Hotels kan samen met de winnaars van de vorige jaren, Schiphol Group, KLM Ned., Philips Consumer Lifestyle en Coolblue als voorbeeld dienen voor alle bedrijven, organisaties en instellingen om hun klantgerichtheid en klantgedrevenheid verder te versterken en volgend jaar mee te dingen naar deze prestigieuze Award.” 
 
Rogier Braakman: ‘We zijn als relatief onbekende organisatie enorm trots op het behalen van deze mooie Award. Uiteindelijk hebben wij ons bestaan als hotelcollectie slechts te danken aan het krijgen en behouden van tevreden gasten. Zij zijn onze belangrijkste ambassadeurs en daar doen we dagelijks alles voor. Tevredenheid komt echter allang niet meer alleen voort uit het leveren van een mooi product; steeds meer zit het in de geboden service. En hoe we omgaan met momenten waarin ons wordt aangegeven dat er om welke redenen dan ook onvoldoende aan de verwachtingen wordt voldaan. Dat zijn de momenten van de waarheid waarin we ons kwetsbaar opstellen en laten zien dat we echt geven om het welzijn van onze gasten. En waar we vervolgens weer van leren. 
Deze Award is derhalve een mooie indicatie dat we op de goede weg zijn. En die zullen we aanwenden om in de toekomt nóg beter te gaan worden.’ 
 

Over Sandton Hotels

De Sandton Hotel Collectie werd in 2004 opgericht door hoteliers Gui de Vries (1967) en Rogier Braakman (1976). Nadat beiden jarenlang ervaring hadden opgedaan bij gerenommeerde internationale hotelketens als Four Seasons, Hilton en The Ritz-Carlton, groeide de ambitie om zelf een sympathieke collectie van hotels op te richten waarbij een prachtig product gecombineerd met gastbeleving het credo was en is. Dit heeft geresulteerd in een collectie die vandaag 13 bijzondere hotels omvat - voornamelijk in het viersterren plus segment - in Nederland, België en Zuid-Frankrijk. Sandton Hotels verwelkomt met haar medewerkers (275 FTE) jaarlijks 225.000 gasten die gezamenlijk een omzet van circa EUR 34 miljoen genereren. 
 

Over Customer Passion Company

De Customer Passion Company is added value partner voor klantgericht en klantgedreven ondernemen. De regisseurs, adviseurs, trainers en business coaches van de Customer Passion Company begeleiden met passie en plezier bedrijven en organisaties op hun reis om een hoger niveau van klantgerichtheid en klantgedrevenheid te bereiken. Van het vorig jaar aangekondigde wetenschappelijk onderzoek samen met de Vrije Universiteit in Amsterdam en het bureau Motivaction naar het fenomeen “Customer Passion” als nieuw concept in Marketing en Customer Management is inmiddels de tweede fase afgerond. 
 
Tijdens dit evenement is daar verslag van gedaan. De verwachting is dat dit fundamentele onderzoek nog over ongeveer twee jaar zal duren. Er verschijnt binnenkort een artikel over dit onderzoek in een gerenommeerd marketing tijdschrift. Aan het eind van het onderzoek verschijnt het boek over alle resultaten en bevindingen  met de praktische vertaling naar de succesvolle toepassingen bij bedrijven en medewerkers van alle organisaties. 
 
 
Meer informatie: www.customerpassion.nl
Bron: Nima.nl 07.02.2014

Facebook Twitter LinkedIn