Simyo speelt in op bewust consumeren

"Een hype als 'Goeiemoggel' voorspel je niet. Je kans op succes vergroot je wel aanzienlijk door te pretesten met Motivaction!"
Manager Corporate Branding & Advertising KPN

Simyo lanceerde op 17 juni een nieuwe communicatiecampagne: 'Genoeg maakt Gelukkig’. Daarmee haakt de sim-only provider in op een maatschappelijke trend waarbij mensen steeds bewuster worden van hun eigen consumeergedrag. Simyo ontwikkelde de campagne samen met reclamebureau Kokoro Amsterdam.

 

'Consumenten maken steeds vaker bewust de keuze om gelukkig te zijn met genoeg', zegt strategy director Rik Heijmen van Kokoro Amsterdam. 'In plaats van altijd alleen maar meer te willen. Bezit is minder belangrijk, het consumptiegedrag is selectiever en mensen willen meer zelf doen. Door kritisch te kiezen, vrolijk te besparen en zélf dingen te regelen krijgen ze de beste kwaliteit, maar niet voor meer dan nodig. Zo houden ze geld over voor zaken die écht belangrijk zijn.'

 

Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat een steeds groter wordende groep consumenten aangeeft dat ze soberder zouden kunnen leven, zonder kwaliteit in te leveren. Een trend die door alle bevolkingsgroepen heen merkbaar is.

 

 

Mischa Oudolf, marketing manager van Simyo: 'Onze klanten zijn zich heel bewust van waaraan ze wél en waaraan ze geen geld en tijd willen besteden. Die mentaliteit kenmerkt de Simyo-beller. Ze bepalen zelf wat ze nodig hebben. Bij Simyo krijgen bellers het inzicht, overzicht en de tools om elke maand precies te bepalen wat voor hen genoeg is.'

 

Minimalistische commercials

De Simyo-campagne bestaat uit vier minimalistische online commercials die laten zien wat het plezier van genoeg is. Wouter Vanhaeren, creative director van Kokoro: 'Bij het ontwikkelen van de campagne kwamen we erachter hoeveel voldoening mensen halen uit de gedachte dat je niet meer gebruikt dan je nodig hebt. Precies uitkomen zoals jij het uitkient bleek echt een "ding" te zijn. Op basis van dit inzicht hebben we vier herkenbare situaties op een zo abstract mogelijke manier uitgebeeld.'

 

Mischa Oudolf: 'De bewuste consument zal zich zeker in de campagne herkennen. Het is ook een manier om als sim-only provider een positieve bijdrage te leveren aan een groeiende trend van bewustwording van je eigen consumeergedrag. Wij willen bewuste consumenten tips geven die hen helpen vrolijk te besparen en meer te doen met minder.'

 

Bron: Marketing Tribune

 

Facebook Twitter LinkedIn