Starbucks wint de Customer Passion Award 2015

Starbucks Coffee Netherlands heeft de “Customer Passion Award 2015” gewonnen. Tijdens het druk bezochte customer value event “Share the Passion” van de Marketing Strategie Tafel in de stijlvolle ambiance van de Kon. Industrieele Groote Club (Kon. IGC) op donderdag 22 januari jl. hebben Jeroen Bol, Operations Specialist Nederland en Anne Schippers Operations Manager van Starbucks Coffee Netherlands, met hun visie en organisatie op het gebied van customer passion en met hun presentatie de vakjury overtuigd dat zij de meeste passie hebben voor de klanten van Starbucks.
 
Na vijf jaar Customer Passion Award heeft de organisatie een vernieuwing doorgevoerd om een jury samen te stellen van prominenten uit het Nederlandse bedrijfsleven en hun gevraagd om de cases te beoordelen. Deze vakjury bestaat uit:
Prof. dr. Fred van Raaij, Hoogleraar Economic Psychology Tilburg University;
Drs. Pieter Paul Verheggen, Directeur Motivaction Research & Strategy;
Mr. Jacqueline Zuidweg, Directeur Zuidweg & Partners en tevens zakenvrouw van het jaar 2012.
 
Deze Award wordt ter beschikking gesteld door de Customer Passion Company en na haar eerste Lustrum werd nu voor de zesde keer deze fraaie Award uitgereikt door Richard R. van Nieuwenhoven Helbach, directeur van de Customer Passion Company.

Richard: “Wij hebben deze Award ter beschikking gesteld om bedrijven en organisaties te stimuleren om hun klantwaarde, klantgedrevenheid en passie voor de klant tot grote hoogte te ontwikkelen. De twee andere genomineerde bedrijven waren Rituals Nederland en Samsung Benelux.

Starbucks Nederland kan samen met de winnaars van de vorige jaren, Schiphol Group, KLM Ned., Philips Consumer Lifestyle,  Coolblue en Sandton Hotels als voorbeeld dienen voor alle bedrijven, organisaties en instellingen om hun klantgerichtheid en klantgedrevenheid verder te versterken en volgend jaar mee te dingen naar deze prestigieuze Award.”
 
Jeroen Bol

‘De enige reden waarom Starbucks elke dag de deuren openzet is voor onze gasten. We zijn een plek waar iedereen zich thuis mag voelen. Of dit nu met koffie, thee, warme chocolademelk of een lekkere lunch is, het is bij ons allemaal mogelijk. We zijn dan ook ongelooflijk trots met het winnen van de Customer Passion Award 2015 en het geeft ons nog meer energie om

het elke dag weer een stukje beter te doen. Niet alleen voor onze gasten, maar ook voor onze barista’s en de koffieboeren waar we mee werken.’
 
Over Starbucks
Onze winkels voorzien in een ‘third place’, anders dan thuis of op het werk, waar men met vrienden en familie afspreekt, men even op zichzelf kan zijn of waar men zich zoals thuis voelt als men op reis is. Sinds 2007 Heeft Starbucks met veel succes al 51 winkels verspreidt over Nederland geopend. Zeven van deze winkels zijn op Schiphol geopend door onze partner HMS Host. Op  Eindhoven Airport en 27 treinstations werken we met onze partner NS stations, drie vestigingen langs de snelweg met onze partners Autogrill en Shell en een vestiging bij Double Tree Hilton. We hebben 10 eigen vestigingen in de steden Amsterdam, Utrecht, Amstelveen en Den Haag, waaronder onze eerste Europese flagshipstore ‘The Bank’.


Sinds 1971 zijn wij bij Starbucks Coffee Company toegewijd aan het op duurzame wijze kopen en branden van de hoogste kwaliteit arabica koffie. Het bedrijf heeft vestigingen over de hele wereld en is de voornaamste koffiebrander en retailer van kwaliteitskoffie in de wereld.

Door te streven naar perfectie en trouw te blijven aan onze principes, brengen we de unieke Starbucks Experience voor elke klant tot leven. Wij nodigen u uit om de Starbucks Experience met ons te delen in één van onze vestigingen of via Starbucks.nl.
 

Over Customer Passion Company

De Customer Passion Company is added value partner voor klantgericht en klantgedreven ondernemen. De regisseurs, adviseurs, trainers en business coaches van de Customer Passion Company begeleiden met passie en plezier bedrijven en organisaties op hun reis om een hoger niveau van klantgerichtheid en klantgedrevenheid te bereiken.

Van het wetenschappelijk onderzoek samen met de Vrije Universiteit in Amsterdam en het bureau Motivaction naar het fenomeen “Customer Passion” als nieuw concept in Marketing en Customer Management is inmiddels de derde fase afgerond.

Tijdens dit evenement is daar verslag van gedaan. De verwachting is dat dit fundamentele onderzoek nog over ongeveer twee jaar zal duren. Er verschijnt binnenkort een artikel over dit onderzoek in een gerenommeerd marketing tijdschrift. Aan het eind van het onderzoek verschijnt het boek over alle resultaten en bevindingen  met de praktische vertaling naar de succesvolle toepassingen bij bedrijven en medewerkers van alle organisaties.

Meer informatie bij Richard R. van Nieuwenhoven Helbach en op www.customerpassion.nl
 

Starbucks_wint_Customer_Passion_Award_2015.png
Foto: van links naar rechts: Jacqueline Zuidweg, Anne Schipper, Fred van Raaij, René Repko van Rituals, Pieter Paul Verheggen, Daan van der Mijden van Samsung Benelux en Richard van Nieuwenhoven Helbach.
 
Bron: Persbericht Customer Passion Company

 

Facebook Twitter LinkedIn