"Theaterproducenten moeten meer gebruik maken van de sociale media binnen het culturele aanbod"

De Vereniging Vrije Theater Producenten (VVTP) nodigde Pieter Paul Verheggen van Motivaction uit om tijdens de VVTP Theaterbeurs 2015 op 26 januari duiding te geven aan de trends waar consumenten anno 2015 aan blootgesteld staan én wat de impact van deze trends is op de culturele sector. Belangrijke boodschap was dat de theaterproducenten meer gebruik moeten maken van de sociale media binnen het culturele aanbod.

 

Waar veel theaters het gebruik van sociale media tijdens de voorstellingen nog verbieden, daagde Verheggen de theaterproducenten uit om vooral positief te kijken naar de toepassingen van de sociale media om het contact met de ‘millenials’ niet  te verliezen. Hij had ook goed nieuws voor de sector: de trend Traditionalisering draagt eraan bij dat de belangstelling voor voorstellingen met een Nederlands tintje nog verder kan groeien! En dat is goed nieuws voor de opvolgers van 'Soldaat van Oranje', 'Anne', 'Moeder ik wil bij de Revue' en 'Zij gelooft in mij'.

 

Facebook Twitter LinkedIn