Tien jaar dance4life

Dance4life bestaat dit jaar tien jaar. In het vakblad Fondsenwerving wordt er daarom deze maand aandacht besteedt aan de organisatie en positionering van dit goede doel.

Motivaction voert regelmatig onderzoek uit in opdracht van Dance4life en adviseert hen ook met betrekking tot het bereiken van de doelgroepen. Jorrit Hoekstra (marktonderzoeker Motivaction) gaat in het artikel in op het aanspreken van de doelgroep:

Het netwerk van friend4life is inmiddels doorgegroeid naar 120 leden. Voornamelijk ondernemers, maar ook enkele professionals doneren jaarlijks 2500 euro of meer. "Het is knap dat dance4life deze groep aan zich heeft weten te binden", zegt Jorrit Hoekstra van onderzoeksbureau Motivaction dat dance4life regelmatig adviseert. "Zij slagen er in de steeds groter groeiende groep opwaarts mobielen aan te spreken: jonge ondernemers en professionals uit de financiële sector of technologiebranche die niet sterk door verheven idealen worden gedreven."

"Fondsenwerving teert nu nog grotendeels op de babyboomers",vervolgt Jorrit, "maar om een jongere generatie aan te spreken heb je andere methodes nodig. Opwaarts mobielen moeten worden aangesproken op status en vermaak, goede doelen moeten sexy zijn. Dance4life slaagt daar goed in en baant daarmee het pad voor de sector in zijn geheel. Tien tegen één dat het merendeel van de friends eerder niet geefbereid was."

Download hier het hele artikel over 'tien jaar Dance4life' uit het vakblad Fondsenwerving.

Facebook Twitter LinkedIn