15e omnibusonderzoek Nieuwe Nederlanders

De ontbrekende schakel
In Nederland wonen 3,6 miljoen consumenten die onder de CBS-definitie allochtoon vallen. Dat is 4,5 keer de omvang van de stad Amsterdam. Hiervan valt 2 miljoen onder de zogenaamde niet-westerse allochtonen: 2,5 keer Amsterdam. Ondanks hun grote omvang worden Nieuwe Nederlanders vrijwel niet meegenomen in reguliere onderzoeken. Uitgebreide ervaring leert dat veel partijen weinig zicht hebben op deze interessante doelgroep, waardoor lang niet alle marketing- of communicatiestrategieën optimaal inspelen op zijn specifieke wensen en behoeften. En dat is heel erg zonde, want deze doelgroep biedt volop marktkansen.

 

Bij Motivaction krijg je op een laagdrempelige manier inzicht in de wensen, behoeften, drijfveren en het gedrag van Nieuwe Nederlanders, door te participeren in het Motivaction multicliëntonderzoek.


Het omnibusonderzoek
In het multicliëntonderzoek participeren verschillende opdrachtgevers tegelijk. Hierdoor kun je tegen een relatief laag investeringsbudget eigen vragen stellen aan een zeer grote representatieve steekproef Nieuwe Nederlanders.

 

Gegeven het jubileumkarakter van de huidige editie, hebben we het aanbod voor participatie nog aantrekkelijker gemaakt. Je kunt meer vragen mee laten lopen en daarnaast verzorgt één van onze diversity-experts kosteloos een interactieve presentatie. Hieronder beschrijven we de opzet van het omnibusonderzoek en de mogelijkheden voor participatie.

 

Opzet
We voeren het onderzoek uit onder 1000 Nieuwe Nederlanders representatief naar leeftijd, opleiding, geslacht en etniciteit. Het onderzoek vindt grotendeels face-to-face plaats met native-speakers.

 

OnderzoeksdoelgroepSteekproef
Turkse Nederlanders Circa n=200
Marokkaanse NederlandersCirca n=200
Surinaamse NederlandersCirca n=200
Antilliaanse NederlandersCirca n=200
PolenCirca n=200
Totaal steekproef Circa n=1000

 

Participatiemogelijkheden
Het participatiebedrag is afhankelijk van het aantal vragen dat wordt meegenomen en de wijze van oplevering. Je kunt kiezen voor een uitgebreide of beknopte oplevering van de onderzoeksresultaten.

 

Aantal vragen         Uitgebreide opleveringBeknopte oplevering
7 (5 + 2 jubileumvragen) € 8.000,-   € 6.000,- 
12 (10 + 2 jubileumvragen) € 12.000,-  € 9.000,-
15 (13 + 2 jubileumvragen) € 13.500,-  € 10.000,-

 

Planning
Wij streven ernaar het onderzoek in maart te starten, onder voorbehoud van tenminste drie participanten. Het veldwerk zal ongeveer 5 weken in beslag nemen en zal plaatsvinden in de periode maart/april.

 

Neem contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. om je aan te melden.
 

Facebook Twitter LinkedIn