Het nationale BBQ onderzoek 2018

Negen op de tien Nederlanders barbecueën wel eens, één op de drie doet dat minimaal 6x per jaar. De gemiddelde BBQ die men bijwoont, krijgt steevast een cijfer van 7,7. Van BBQ-moeheid is dan ook geen sprake, ook omdat de sfeer op een BBQ in essentie belangrijker is dan het eten. Wel wordt het productaanbod op een gemiddelde BBQ wat minder royaal. Bewuster BBQ’en is de trend, kwaliteit haalt kwantiteit in, de acceptatie van vegetarische toepassingen neemt toe en men neemt meer en meer de tijd om nieuwe kooktechnieken uit te proberen. Hoewel de basis stokbrood-kruidenboter-hamburgers-kipsaté-sauzen-salade blijft, zien we onder dat maaiveld kleine, betekenisvolle veranderingen.

 

Dit zijn mooie bevindingen uit het derde Nationale BBQ Onderzoek van afgelopen jaar. Vanwege de grote interesse herhalen initiatiefnemers Trendbox/Motivaction en Activate&Co het onderzoek in de vroege zomer van 2018. Dit jaar wordt voor het eerst ook België in het onderzoek meegenomen. Ook benieuwd naar de marktontwikkelingen? Participeer, of laat jouw vraag meelopen in de vierde editie van het Nationale BBQ Onderzoek. Naast de Nederlandse is er dit jaar voor het eerst ook een Belgische editie! 

 

Het nationale BBQ onderzoek 2018Klik op de afbeelding om deze te vergroten. 

 

Resultaten van het nationaal BBQ onderzoek 2017

Ben je benieuwd naar de resultaten van het nationaal BBQ onderzoek van 2017? Bekijk hier de onderzoeksresultaten van vorig jaar.

 

Participeren in het onderzoek

Wil je meer informatie of participeren in het onderzoek? Laat dan je gegevens achter en nemen wij contact met je op.   

Laat vrijblijvend je contactgegevens achter om te participeren of om meer informatie te ontvangen

Bekijk hier de privacy policy

Facebook Twitter LinkedIn