Motivaction onderzoekt met de MentaliteitsMonitor sinds 1998 de ontwikkeling van het mentaliteitsklimaat in Nederland. Dat doen wij op basis van ons tweejaarlijkse Mentality-onderzoek, waarbij waarden en oriëntaties van Nederlandse consumenten stelselmatig worden gemonitord op basis van onderzoek dat bij een steekproef van ruim 1.250 Nederlanders aan huis wordt uitgevoerd.
De eerste trend uit het onderzoek is het toenemende belang van soberheid. Hier schreef algemeen directeur Pieter Paul Verheggen al een blogartikel over op Marktingfacts.nl.
Op vrijdag 24 april zijn alle 8 trends uit het onderzoek gepresenteerd.
Trends op basis van waardenonderzoek
De meeste trendonderzoeken in de markt focussen op de voorhoede. Het Motivaction-trendonderzoek richt zich op continue metingen van wat zich afspeelt in de breedte van de Nederlandse samenleving, dus ook bij de grote mainstreamsegmenten die voor veel bedrijven en organisaties van groter belang zijn dan een kleine groep trendsetters. Ook biedt onze MentaliteitsMonitor mogelijkheden om in te zoomen op specifieke doelgroepen die voor u van belang zijn.
Meer weten over de trendontwikkelingen?
Wilt u ondertussen meer weten over wat de actuele trendontwikkelingen voor uw organisatie betekenen? Neem dan contact met ons op voor een exclusieve trendpresentatie en een doorvertaling van de trends naar uw praktijk.