Welke organisatie blinkt uit in het management van zijn relaties?

Welke organisatie heeft de waardering en het vertrouwen van de medewerkers, klanten, persrelaties aantoonbaar vergroot? Wie heeft het uitstekend gedaan in het management van zijn relaties, intern en extern? Nomineer nu een organisatie.

 

Dat zijn de twee vragen die centraal staan bij de Stakeholder Management Award, de nieuwe naam voor de Reputatie Management Award die sinds 2013 wordt uitgereikt. De Stakeholder Management Award is een vakprijs voor communicatieprofessionals en wordt uitgereikt aan de organisatie die het afgelopen jaar het meest creatief, innovatief en succesvol aan relaties (engagement en alignment) met haar stakeholders heeft gewerkt. 

 

Elke marketing- en communicatieprofessional kan vanaf heden tot 30 oktober 2017 een of meerdere organisaties nomineren die het afgelopen jaar hebben geëxcelleerd in het op aansprekende wijze verbinden van corporate strategie, leiderschap en communicatie. En daarmee het vertrouwen en de waardering van haar stakeholders aantoonbaar hebben vergroot.

 

Karel Slootman, managing partner van Motivaction en stakeholderspecialist: “Nog meer dan voorheen heeft duurzaam succes van een organisatie zijn fundament bij een effectieve dialoog met haar diversiteit aan stakeholders.

 

De prijs biedt een podium voor een discussie over stakeholder management en is daarnaast een uitstekende gelegenheid om best-practices met elkaar te delen. De organisaties die vooroplopen op gebied van stakeholder worden fysiek, online en offline in het zonnetje gezet. 

 

Nomineer nu een organisatie

 

De uitreiking is op donderdag 15 februari 2018 in Amsterdam.

 

Onderscheid profit en non-profit

De vernieuwde award doet recht aan het uitgangspunt dat je als organisatie je reputatie niet kunt managen, maar wel verdienen. Door vanuit een holistisch perspectief de verwachtingen van je stakeholders te managen. Vandaar: Stakeholder Management Award. De Award heeft sinds dit jaar 2 categorieën en derhalve twee winnaars: een profit en non-profit award.

 

Vakjury Stakeholder Management Award 2018

De gespecialiseerde vakjury van de Stakeholder Management Award neemt de genomineerde organisaties en hun reputatiecases systematisch onder de loep.

Naast Klaske de Jonge en Judith Coster bestaat de jury uit:

  • Ron van der Jagt, oud-voorzitter bij Logeion en bestuursadviseur bij Berenschot
  • Wieneke Buurman, directeur communicatie bij Prorail en voorzitter van Logeion
  • Rocco Mooij, voormalig hoofdredacteur van Communicatie en Adfo Groep
  • Mireille Spapens, hoofd marketing en communicatie bij Erasmus MC 
  • Joep Cornelissen, professor corporate communication and management bij Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit
  • Henk Noort, directeur van StakeholdersLab
  • Karel Slootman, managing partner van Motivaction 

 

 

Facebook Twitter LinkedIn