Burgers komen in beweging voor energie

Om technologische innovaties goed en duurzaam te laten landen is een nauwkeurige afstemming op de wensen en behoeften van burgers nodig. De publicatie ‘Burgers komen in beweging voor energie' biedt handvatten voor techniekontwikkelaars, beleidsmakers en andere geïnteresseerden om innovaties optimaal aan te laten sluiten bij diverse segmenten Nederlandse burgers.

Segmentatie ten aanzien van technologische energie-innovaties

Nederland moet overstag, het opwekken van energie moet duurzamer. Daar is het grootste deel van de Nederlandse bevolking (78%) het over eens. Er bestaat in Nederland een gedeeld gevoel over de milieuproblematiek en het bewustzijn dat daar naar gehandeld moet worden.

Innovaties binnen de energiesector zijn de voedingsbodem voor belangrijke duurzame stappen. Maar met het ontwikkelen van grootschalige innovaties ben je er nog niet. Om ze echt te laten landen is een nauwkeurige afstemming op de wensen en behoeften van burgers nodig.

De publicatie ‘Burgers komen in beweging voor energie' biedt handvatten voor techniekontwikkelaars, beleidsmakers en andere geïnteresseerden om innovaties optimaal af te stemmen op diverse segmenten onder de Nederlandse burgers. We onderscheiden de volgende segmenten: passieve onverschilligen, gematigden, voorlopers, pragmatici en tegenstanders. Lees de publicatie en leer de segmenten kennen. 

De publicatie is gebaseerd op het Motivaction-onderzoeksrapport in opdracht van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Download hieronder het rapport. 

Wij attenderen u erop dat wanneer u een document downloadt, u namens de auteur kunt worden benaderd. Wij verstrekken uw gegevens niet aan derde partijen.

Download de publicatie ‘Burgers komen in beweging voor energie'

Facebook Twitter LinkedIn