Het nationale BBQ onderzoek 2017

Negen op de tien Nederlanders barbecueën wel eens, vier op de tien doen dat minimaal 6x per jaar. De laatste BBQ waarbij men aanwezig was, werd beoordeeld met een cijfer van 7,7 gemiddeld. BBQ’en is bij uitstek een feest van verbinding in een natuurlijke buitenomgeving, waar het tempo laag mag zijn en het voedsel slow. Benieuwd naar de trends van 2017?

 

De trend naar meer luxe is evident, zowel in hardware als op de grill zelf: Het lijkt wel haute cuisine tegenwoordig. Maar de basis blijft toch stokbrood en kruidenboter, hamburgers en kipsaté, saus en een vaag blaadje alibi-sla. Want in essentie is de sfeer op een BBQ belangrijker dan het eten. 

 

Dit zijn mooie bevindingen uit het tweede Nationale BBQ Onderzoek van afgelopen jaar. Vanwege de grote interesse herhalen initiatiefnemers Trendbox/Motivaction en Activate&Co het onderzoek in de vroege zomer van 2017. Ook benieuwd naar de marktontwikkelingen? 

 

BBQ Facts & Figures van Albert Heijn

Bekijk de BBQ Facts & Figures van Albert Heijn op basis van het Nationale BBQ Onderzoek 2015. Klik op de afbeelding om te vergroten.

 

 

 

 

Meer informatie

Neem contact met ons op of download hier de leaflet.

 

 

Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn