Publicatie Ouderen en nieuwe technologie

Deze publicatie Ouderen en nieuwe technologie is een verouderde editie. Voor nieuw onderzoek over dit onderwerp verwijzen we je graag door naar de downloadpagina voor onze whitepaper Een Zilveren Generatie met Gouden Kansen.

Hoe kunnen we technologie zo inzetten dat het voor senioren een verschil maakt in hun kwaliteit van leven? Hoe kijkt deze doelgroep aan tegen domotica en contact met een arts via een online verbinding? En zien zijn iets in een pratende robot die hen gezelschap houdt?

Senioren staan veel positiever tegenover technologie dan vaak wordt gedacht. Maar deze ontwikkelingen moeten voor hen wel meer betekenen dan leuk of handige middelen, ze willen er hun voordeel mee kunnen doen in het dagelijks leven.

 

Innovaties en technologie

Deze publicatie biedt bedrijven, overheden en zorginstellingen die senioren als doelgroep hebben actuele inzichten om hun publiek op een innovatieve manier te ondersteunen bij het zelfstandig vormgeven van hun leven. Of het nu gaat om senioren met, iof zonder zorgvraag.

'Ouderen en nieuwe technologie' is een visuele rapportage van het tweede onderzoek in het kader van de Mature Market Monitor. Dit onderzoekprogramma voert Motivaction uit in samenwerking met GreyOcean AGEnSee, specialist in 55-plus marketing. Wij willen hiermee meer inzicht krijgen in hoe Nederlanders aankijken tegen ouder worden, en organisaties helpen om met hun strategie en communicatieaanpak optimaal op deze belevingen aan te sluiten.

Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met Pieter Paul Verheggen.

 

Download de publicatie 'Ouderen en nieuwe technologie'

Bekijk hier de privacy policy

Facebook Twitter LinkedIn