Publicatie: Ouderen en nieuwe technologie

Hoe is technologie zo in te zetten dat voor het ouderen echt het verschil maakt in hun kwaliteit van leven? Hoe kijken zij aan tegen domotica en contact met een arts via een online verbinding? En zien ze bijvoorbeeld iets in een pratende robot om hen gezelschap te houden?


Ouderen staan veel positiever tegenover nieuwe technologie dan vaak wordt gedacht. Maar technologie moet voor hen wel meer betekenen dan leuk of handig willen ze er hun voordeel mee kunnen doen in hun dagelijkse leven.


De publicatie ‘Ouderen en nieuwe technologie’ biedt bedrijven, overheden en zorginstellingen die ouderen als doelgroep hebben actuele inzichten om hen op een innovatieve manier te ondersteunen bij het zelfstandig vormgeven van hun leven. Of het nu gaat om ouderen met of zonder zorgvraag.


‘Ouderen en nieuwe technologie’ is een visuele rapportage van het tweede onderzoek in het kader van de Mature Market Monitor. Dit onderzoeksprogramma voert Motivaction uit in samenwerking met AgeWise, specialist in vijftigplusmarketing. Doel is om meer inzicht te krijgen in hoe Nederlanders aankijken tegen ouder worden en organisaties te helpen hier optimaal op in te spelen.

Download hieronder de rapportage ouderen en nieuwe technologie:

 

refresh

Wij attenderen u erop dat wanneer u een document downloadt, u namens de auteur kunt worden benaderd. Wij verstrekken uw gegevens niet aan derde partijen.

 

 

Lees ook:
Technologie in huis laat ouderen langer zelfstandig wonen
We willen oud worden met familie in de buurt 

Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn