Sterke waardenverschillen in 20 landen over duurzaamheid

Het Glocalities-model is gebaseerd op de aanname dat het gedrag en de meningen van mensen gevormd worden door waardenoriëntaties die diep geworteld zijn bij mensen en in de samenleving. Waar gedrag en meningen de neiging hebben grillig en veranderlijk te zijn, zijn waardenoriëntaties stabieler gedurende iemands levensloop.

Voor het Glocalities-project heeft Motivaction in december 2013 en januari 2014 meer dan 48.000 respondenten in 20 landen en in 12 verschillende talen ondervraagd. Het onderzoek is afgenomen in Amerika, Canada, Mexico, Brazilië, Australië, Japan, China, Zuid-Korea, India, Rusland, Turkije, Zuid-Afrika, Italië, Polen, Duitsland, Frankrijk, Spanje, België en Nederland.
Deze selectie van landen bevat 58% van de wereldbevolking en representeert 75% van de wereldeconomie. Het Glocalities-model is gebaseerd op waarden uit het dagelijkse leven. Bekijk voor meer informatie de Infographic.

 

(Klik op de afbeelding om deze te vergroten)

 

Glocalities biedt u het volgende:

  1. 1. Indentificeren en begrijpen van doelgroepen in elk van de onderzochte landen
  2. 2. Omdat het model waardengedreven is, stelt Glocalities u in staat om effectief te communiceren. Immers, als je de drijfveren van een persoon kent, kun je hem / of haar aanspreken met argumenten die er voor hem toe doen.
  3. 3. Succesvol aanpassen aan trends in elk van de landen
  4. 4. Inzicht in culturele verschillen en hier uw voordeel mee kunnen doen
  5. 5. Optimale postionering van uw merk of propositie
  6. 6. Effectief verandering realiseren op het gebied van houding en gedrag bij uw doelgroep.
  7.  

Voor een aantal andere publicaties over Glocalities verwijzen we graag naar de onderstaande whitepapers:

 

 
Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn