Trainingsaanbod communicatie en branding

Brandstof360 en Motivaction geven al jarenlang marketing- en communicatietrainingen en hebben meer dan 1800 marketeers getraind. Alle trainingen zijn doorspekt met harde onderzoeksdata en dat maakt onze trainingen uniek, relevant en direct toepasbaar in de praktijk. Je krijgt dus data die je nergens anders krijgt. Daarbij krijg je altijd actuele cases te zien van bedrijven.

 

Aanbod trainingen communicatie en branding

  1. Customer insights
  2. Customer Journey
  3. Marketing- en Communicatiestrategie
  4. Merk positionering
  5. Propositieontwikkeling op customer insights (2-daagse)

We bieden ook trainingen specifiek over millennials als doelgroep aan. Bekijk het trainingsaanbod over millennials hier.

 

Algemene informatie

  • Deelname masterclass (per dag) € 345,- ex btw.
  • Webinar live € 60,- ex btw
  • Incompany training met tailor-made cases (prijs op aanvraag)

 

1. Customer insights

De basis voor iedere marketeer is weten wat de echte behoefte is van (potentiële) klanten. Want alleen als je daarop inspeelt kun je relevant zijn, nu én in de toekomst. In deze workshop leer je wat een customer insight is en hoe je die kunt vinden. We laten je zien welke bouwstenen je nodig hebt en aan het eind van de dag kun je zelf een insight formuleren voor een inspirerende case. Misschien wel voor een case die je zelf hebt ingebracht.

Na deze masterclass weet je:

  • Waarom inzichten de basis vormen van je marketingactiviteiten
  • Hoe je een inzicht kunt vinden
  • Hoe andere bedrijven inzichten gebruiken om proposities te bouwen

Na deze training kun je zelf een inspirerend inzicht schrijven.

 

2. Customer journey

Doordat tegenwoordig meningen en ervaringen van klanten eenvoudig online te vinden zijn en traditionele marketingtools aan kracht inboeten, verandert je customer journey. Tegenwoordig heeft de mens 18,2 contactmomenten met allerlei informatiebronnen voordat zij tot aankoop overgaan. Dus hoe houd je die klant bij je?

In deze masterclass leer je:

  • Een nieuw customer journey model met de moments of truth maken
  • Hoe andere merken hun customer journey strategie succesvol toepassen
  • Welke stappen je zet om de customer journey van jouw doelgroep uit te werken

Na deze training kun je met de customer journey een consistente merkbeleving creëren, met en tussen klanten.

 

3. Marketing- en communicatiestrategie

Herken je dit? Je bent bezig een briefing te schrijven en dan stuit je op de strategie. Tja, wat nu? Dan is het heel verleidelijk om direct de middelen in te duiken en een oplossing aan te dragen. Daar zit een gevaar, want je strategie is strak verbonden met je probleemstelling, doelstelling en je doelgroep. Deze training geeft antwoord op de vraag HOE je jouw doelgroep gaat benaderen en niet alleen met welke middelen.

In deze masterclass leer je:

  • ​Waarom de probleem- en doelstelling en doelgroep invloed hebben op je strategische keuze
  • Welke strategische keuzes er allemaal zijn en welke het beste te kiezen
  • Hoe je een duidelijke marketing- en communicatiestrategie opstelt

Uiteraard gaat dit gepaard met vele praktijkvoorbeelden en oefeningen.

 

4. Merkpositionering

Positioneren gaat over wie je bent als merk en wat je levert. Maar vooral hoe je daarmee het onderscheid maakt in een wereld vol met communicatie-uitingen. Door een sterke positionering zullen mensen voor jouw merk kiezen. Je claimt eigenlijk een plek in het brein van je klanten. Je laat zien welk idee je hebt en welke waarden je belangrijk vindt. Cruciaal in een tijd waarin veel aanbieders op elkaar lijken en het verschil voor kopers niet duidelijk genoeg is. 

Na deze masterclass weet je:

  • Waarom positioneren zo belangrijk is
  • Hoe het positioneringsmodel werkt
  • Hoe andere merken dit succesvol toepassen

Na deze training kun je elke stap zetten om tot een scherpe positionering te komen.

 

5. Propositie-ontwikkeling op customer insights (2-daagse)

De basis voor iedere marketeer is weten wat de echte behoefte is van (potentiële) klanten. Want alleen als je daarop inspeelt kun je relevant zijn, nu én in de toekomst. Tijdens dag 1 leer je wat een customer insight is en hoe je die kunt vinden en bouwen. Aan het eind van deze dag krijg je een case mee naar huis. Die case behandelen we tijdens de terugkomdag. Ook krijg je dan theorie hoe je van een inzicht tot een propositie komt en gaan we aan de slag om proposities te bouwen.

Na deze training weet je hoe je een inzicht gedreven propositie kunt bouwen.

 

Trainingen communicatie en branding

 

Heb je vragen over de trainingen en de mogelijkheden? Neem dan gerust contact met ons op. 

 

+31 (0)20 589 82 36

Facebook Twitter LinkedIn