Ben & Jerry's: Consumentenonderzoek

“Het was een eye-opener om intern bewuster bezig te zijn met onze consument en doelgroep. Zo was het vernieuwend om naast socio-demografische kenmerken ook waarden toe te voegen en hiermee op een andere manier in gesprek te komen met de Category Managers bij onze retailers.” Sietse Derks, Commercieel Directeur Queens

Ben & Jerry’s is sinds de introductie op de Nederlandse markt een hit. Maar hoe verbind je dit van oorspong Amerikaanse concept met Nederlandse normen en waarden zonder het te vervreemden van zijn roots?


Uitdaging

Ben & Jerry’s heeft behoefte aan één samenhangende onderzoeksaanpak die marketeers helpt bij het scherp neerzetten van het merkbeleid.


Onze aanpak

  • Motivaction bracht in kaart welke Mentality-milieus zich het meest met Ben & Jerry’s verbonden voelen.
  • Onder consumenten uit deze milieus werd een grootschalige U&A-studie gehouden.
  • Op basis van de U&A-cijfers worden, met behulp van kwalitatief onderzoek, merkproposities en communicatierichtingen verder uitgewerkt en ontwikkeld.

 

images/old_images/imagecache/foto_detail/BenenJerry.png

 

Resultaat

  • Ben & Jerry’s-marketeers hebben nu een integraal beeld van de positie van het merk in het ‘Umfeld’, en van de belangrijkste merkwaarden onder de key-consumerdoelgroep.
  • Deze kennis over de consumenten-lifestyles bieden aanknopingspunten voor verder merkbeleid en communicatierichtingen.
  • Ben & Jerry’s groeit spectaculair onder de relevante doelgroepen.

 

 

Facebook Twitter LinkedIn