BNN: Belevingsonderzoek jongeren met de e-Safari

Op e-Safari met BNN! Om aansluiting te houden bij haar doelgroepen is het voor BNN belangrijk continu feeling te hebben met de belevingswereld van verschillende typen jongeren.

BNN is de enige publieke jongerenomroep van Nederland. Om aansluiting te houden bij haar doelgroepen is het voor BNN belangrijk continu feeling te hebben met de belevingswereld van verschillende typen jongeren. Want niet alle jongeren zijn gelijk en daarmee verschillen ook hun wensen en behoeften als het gaat om de media.


Uitdaging

Hoe kan BNN nu en in de toekomst optimaal inspelen op de wensen en behoeften van huidige en nieuwe doelgroepen om zo een sterke positie in het medialandschap te behouden?

 

Aanpak

Samen met BNN is Motivaction in de belevingswereld van jongeren gedoken. Dit hebben we gedaan met behulp van e-Safari’s waarbij verschillende typen jongeren in een kwalitatieve setting hun mening hebben gegeven. We hebben de jongeren over allerlei onderwerpen aan de tand gevoeld en door middel van creatieve opdrachten is uitgebreid inzicht verkregen in hun beleving van BNN, in hun wensen en verwachtingen ten aanzien van de omroep en hun toekomstvisie met betrekking tot BNN.Groot voordeel van de e-Safari’s was dat de jongeren op hun eigen tijdstip en in hun eigen omgeving aan de opdrachten konden werken. Bovendien kregen ze de kans met elkaar te discussiëren zodat ze elkaar op nieuwe ideeën brachten. Doordat we heel dicht bij de beleving en werkelijkheid van jongeren zijn gekomen, hebben we hele rijke informatie verkregen.

 

Resultaat

BNN heeft nu nóg beter inzicht in de verschillende typen jongeren en hun wensen en behoeften met betrekking tot dé jongerenomroep van Nederland. Deze kennis helpt BNN bij het maken van keuzes op alle vlakken, waaronder positionering, programmering en marketingcommunicatie.

 

 

Facebook Twitter LinkedIn