Habion wilde zich sterker positioneren als vernieuwende specialist in ouderenhuisvesting met onderzoek naar woon-zorgconcepten van de toekomst.
Uitdaging
- Hoe ziet de seniorenhuisvesting van de toekomst eruit?
- Genereer media-aandacht voor Habion als vernieuwende woningcorporatie op het gebied van verzorgingsinstellingen.
Onze aanpak
- Motivaction deed segmentatieonderzoek naar de woonwensen van toekomstige senioren.
- Motivaction ontwikkelde drie concepten op basis van consumentenwensen en sociodemografische ontwikkelingen.
- Motivaction toetste deze concepten op aantrekkelijkheid met behulp van marktonderzoek.
- Motivaction betrok Habion in alle fasen bij inhoud en proces (co-makership).
Resultaat
- Drie vernieuwende woon-zorgconcepten van de toekomst die naadloos aansluiten op de wensen van de toekomstige bewoners.
- Habion krijgt veel positieve media-aandacht en exposure in de corporatie-sector, de zorgsector en aanpalende branches.