Habion: Segmentatieonderzoek woonwensen toekomstige senioren

Habion wilde zich sterker positioneren als vernieuwende specialist in ouderenhuisvesting met onderzoek naar woon-zorgconcepten van de toekomst.

 

Uitdaging

  • Hoe ziet de seniorenhuisvesting van de toekomst eruit?
  • Genereer media-aandacht voor Habion als vernieuwende woningcorporatie op het gebied van verzorgingsinstellingen.

 

Onze aanpak

  • Motivaction deed segmentatieonderzoek naar de woonwensen van toekomstige senioren.
  • Motivaction ontwikkelde drie concepten op basis van consumentenwensen en sociodemografische ontwikkelingen.
  • Motivaction toetste deze concepten op aantrekkelijkheid met behulp van marktonderzoek.
  • Motivaction betrok Habion in alle fasen bij inhoud en proces (co-makership).

 

Resultaat

  • Drie vernieuwende woon-zorgconcepten van de toekomst die naadloos aansluiten op de wensen van de toekomstige bewoners.
  • Habion krijgt veel positieve media-aandacht en exposure in de corporatie-sector, de zorgsector en aanpalende branches.
Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn