KPMG: Ontwikkeling applicatie voor onderzoek

Voor het onderzoeken van klanttevredenheid over de eigen projecten, maakte KPMG gebruik van een door een IT-bureau ontwikkelde onderzoekstool. Daarin ontbrak echter de methodologische onderzoeksverantwoording. Ook het toevoegen, wijzigen en analyseren van vragen was lastig.

 

Uitdaging

Ontwikkel een goedwerkende, gebruiksvriendelijke applicatie die aan alle eisen van KPMG voldoet.


Onze aanpak

  • Motivaction stelde in nauw overleg met KPMG een voorstel en eindproduct op, waarin KPMG zelf eenvoudig de vragenlijst kan beheren, uitsturen, en analyseren.
  • Tijdens alle fases, inclusief de kick-off, hadden application designers, methodologen/onderzoekers en de klant directe lijnen bij de communicatie.

 

Resultaat

  • Een online applicatie waarmee KPMG volledig zelfstandig onderzoeken aanmaakt, vragenlijsten opstelt en uitstuurt.
  • Overzichtelijke grafische rapportages voor het management genereert.
  • Klanten en eindgebruikers reageren enthousiast op de automatische persoonlijke terugkoppeling.
  • Motivaction wordt alleen dan ingeschakeld als KPMG capaciteit te kort heeft om zelf projecten op te pakken, of voor methodologische ondersteuning bij specifieke onderzoeken.

images/old_images/imagecache/foto_detail/kpmg_nw.jpg

 

www.kpmg.nl

 

 

Facebook Twitter LinkedIn