VakantieVeilingen: Customer journey online travel- en leisuremarkt

“Voor Emesa was het van groot belang om inzicht te krijgen in gedrag, wensen en behoeften van onze klanten en niet klanten van VakantieVeilingen.nl. Hiervoor bleek een kwalitatief online onderzoek, de zogeheten e-Safari, de juiste tool.”
Matthea van Lingen, E-mailmarketing Specialist en Campagnemanager

 

Emesa is de grootste e-commerce partij voor het zoeken, vergelijken en boeken van reis- en vrije tijd arrangementen voor onder meer een vakantie, dagje weg, concert, musical of beauty arrangement. Emesa heeft een rijk portfolio aan websites, waaronder Website van het Jaar 2011 VakantieVeilingen.nl, ActievandeDag.nl, ActievandeDag.be, InpakkenenWegwezen.nl en het internationale label Aladoo.


Uitdaging

Inzicht verkrijgen in gedrag, wensen en behoeften van consumenten tijdens de verschillende fasen van hun customer journeys in de online travel- en leisuremarkt.


Aanpak

Omdat een customer journey voor een groot deel onbewust verloopt, hebben we gekozen voor e-Safari’s. e-Safari’s maken het mogelijk door middel van kwalitatief online onderzoek in de huid van consumenten te kruipen. Door allerlei vragen te beantwoorden en gerichte opdrachten te maken, hebben we de deelnemers het hele proces van inspiratie, oriëntatie en aankoop met betrekking tot online travel- en leisureproducten laten doorlopen. Doordat zij hun bevindingen direct konden terugkoppelen via het online platform, hebben we diepgaand inzicht verkregen in hun gedrag, wensen en verwachtingen tijdens de verschillende stappen in de customer journey. Daarnaast hebben we door creatieve opdrachten inzicht verkregen in hun beleving van VakantieVeilingen.nl.

Resultaat

Het onderzoek heeft verrassende nieuwe inzichten opgeleverd in al dan niet onbewuste gedragingen. We hebben de inzichten vertaald in praktisch toepasbare aanbevelingen en Emesa nieuwe handvatten gegeven om in te kunnen blijven spelen op de wensen en behoeften van haar klanten.

 

images/old_images/imagecache/foto_detail/eSafarinew.jpg

 

 

 

Facebook Twitter LinkedIn