De Mentality-Meting

Deelname aan de Mentality-meting biedt een uniek inzicht in jouw doelgroep. Kruip in de huid van je klanten voor effectieve communicatie.

Veel organisaties hebben een oppervlakkig inzicht in hun doelgroep. Ze zien, bijvoorbeeld, vooral vrouwen van middelbare leeftijd die in een rustige buurt wonen. Of juist mannen van begin twintig uit de stad.

Maar factoren als afkomst, opleiding, leeftijd en woonplaats zijn niet langer de belangrijkste voorspellers van gedrag, opvattingen en waarden van jouw doelgroep. Om je marketingstrategie of productontwikkeling tot een succes te maken moet je deze aan laten sluiten bij hun belevingswereld. Daarom biedt Motivaction de mogelijkheid om jouw vragen toe te voegen aan onze Mentality-meting

 

Wat is de Mentality-meting?

De Mentality-meting is een tweejaarlijks schriftelijk onderzoek dat sinds 1997 wordt uitgevoerd onder een representatieve steekproef van ruim 1.250 Nederlanders van 15 tot 80 jaar oud. In elke meting nemen we het beproefde Mentality-segmentatiemodel mee in onze data-analyse en koppelen we dit aan verschillende onderwerpen uit het dagelijks leven zoals privacy, duurzaamheid, werk, familie en vakantie.

 

Meedoen aan de Mentality-meting

Dit unieke onderzoek levert diepgaande inzichten op met betrekking tot de houding, het gedrag en de drijfveren van consumenten en burgers. Onderzoeksresultaten die je kunt gebruiken om echt in de huid van jouw klanten te kruipen en antwoord te geven op vragen als:

  • Welke doelgroepen passen bij mijn organisatie?
  • Hoe staat mijn doelgroep in het leven – en hoe speel ik daar op in?
  • Welke trends en ontwikkelingen raken mijn doelgroep?
  • Met welke boodschap en tone of voice kan ik mijn doelgroep het best bereiken?

Door je vragen op te laten nemen in de Mentality-meting kun je nog specifiekere antwoorden krijgen die zich richten op jouw organisatie. Wil je bijvoorbeeld achterhalen hoe de verschillende Mentality-milieus tegen hun pensioenregeling aankijken? Op basis van de Mentality-milieus de belangrijkste persona’s en hun leefwereld voor jouw organisatie laten bepalen? Of een compleet nieuwe segmentatie laten ontwikkelen op basis van data-analyse van jouw eigen vragen?

Bij deelname aan de Mentality-meting stellen we samen met jou de kernvragen op. Die vertalen we vervolgens in een gedegen vragenlijst. Je krijgt na de meting van ons een analyse van de data, rapportage en presentatie op maat met duiding en onderbouwing van jouw doelgroep en de link naar de context van jouw organisatie.

 

Het StemPunt-panel

Onze Mentality-metingen zijn onderdeel van een langdurig onderzoekstraject. Dit traject levert daardoor diepgaande en langdurige bruikbare inzichten in de waarden van jouw doelgroep op. Wil je liever snel antwoord op je vraag? Dan kun je gebruik maken van ons StemPunt-panel. Dit panel biedt een snelle en continue toegang tot de segmenten en de stellingen waarover zij hun mening geven.

Wil je meer weten over onze Mentality-meting, of deelnemen aan de meting? Neem dan contact met ons op via het formulier.

 

Meer informatie? Neem contact op:

Facebook Twitter LinkedIn