De Mentality-Meting

Heeft u zicht op drijfveren en trends van uw doelgroep?

Veel organisaties hebben onvoldoende of geen zicht op het dagelijks leven en de belevingswereld van hun doelgroepen. Mentality zorgt ervoor dat u echt in de huid kunt kruipen van uw klanten. U krijgt onder andere antwoord op de volgende vragen:

  • Welke doelgroepen passen bij mijn organisatie?
  • Hoe verhoudt mijn marktpositie zich tot die van mijn concurrent?
  • Hoe staan zij in het leven?
  • Welke trends en ontwikkelingen raken mijn doelgroep?
  • Wat is de meest effectieve boodschap en tone of voice?
  • Via welke media bereik ik ze het meest effectief?
  • Hoe verhoudt mijn doelgroep zich tot ontwikkelingen in de samenleving?

 

Wat is de Mentality-meting?

De Mentality meting wordt gehouden onder representatieve steekproeven van minimaal 1250 Nederlanders in de leeftijd van 15 tot 80 jaar. Het onderzoek wordt door de respondenten thuis ingevuld door middel van een schriftelijke vragenlijst die door interviewers wordt gebracht en opgehaald. Het onderzoek is van 1998 tot en met 2012 uitgevoerd op jaarlijkse basis en vindt sinds 2012 elke twee jaar plaats. De laatste Mentality meting was in 2014 en de volgende meting is gepland voor het najaar van 2016. Naast uw eigen vragen nemen wij in elke meting het beproefde Mentality-segmentatiemodel en 46 sociaal-culturele onderstromen mee. Dit biedt u een scherpe profilering en begrip van uw doelgroep.


Hoe werkt Mentality-participatie in de praktijk?

Wij stellen samen met u de kernvragen op. Vervolgens vertalen wij deze in een gedegen vragenlijst die de essentie naar boven haalt en concrete aanknopingspunten oplevert voor (beleids)actie. U krijgt van ons een analyse, rapportage en presentatie op maat met duiding en onderbouwing van uw doelgroep én de link naar de context van uw organisatie.

 

opwaarts_mobielen.jpg

Wat levert het u op?

  • U kent de drijfveren en waarden van uw doelgroep door en door en bent in staat om - los van uw eigen waarden en Mentality-profiel - hen te begrijpen en te raken.
  • U kunt een levendig en relevant totaalbeeld van uw doelgroepen presenteren aan uw collega’s.
  • U hebt inzicht in strategische kansen en bent in staat om via beleid, communicatie en/of marketing uw doelgroepen te bereiken en aan u te binden.
  • Dankzij het longitudinale karakter van het onderzoek (jaarlijks sinds 1997) kunnen wij zowel ontwikkelingen in de tijd weergeven als verbanden leggen met tal van domeinen die in het onderzoek aan bod komen.

 

Welk Mentality-milieu past het beste bij u?

Achterhaal welk Mentality-milieu het beste bij u past, via onze Mentality-test! Klik op onderstaande button en vul de vragenlijst in: bij elke stelling kunt u aangeven in hoeverre u het ermee eens of oneens bent. Een eenmaal gegeven antwoord is niet meer te veranderen. In vijf tot tien minuten bent u klaar met invullen. Na het invullen ontvangt u meteen via de e-mail uw persoonlijke Mentality-profiel!

 

marktonderzoek

 

 
Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn