De Mentality-Meting

Heb je zicht op drijfveren en trends van jouw doelgroep?

Veel organisaties hebben onvoldoende of geen zicht op het dagelijks leven en de belevingswereld van hun doelgroepen. Mentality zorgt ervoor dat je echt in de huid kunt kruipen van jouw klanten. Je krijgt onder andere antwoord op de volgende vragen:

  • Welke doelgroepen passen bij mijn organisatie?
  • Hoe verhoudt mijn marktpositie zich tot die van mijn concurrent?
  • Hoe staan zij in het leven?
  • Welke trends en ontwikkelingen raken mijn doelgroep?
  • Wat is de meest effectieve boodschap en tone of voice?
  • Via welke media bereik ik ze het meest effectief?
  • Hoe verhoudt mijn doelgroep zich tot ontwikkelingen in de samenleving?

 

Wat is de Mentality-meting?

De Mentality-meting wordt gehouden onder representatieve steekproeven van minimaal 1250 Nederlanders in de leeftijd van 15 tot 80 jaar. Het onderzoek wordt door de respondenten thuis ingevuld door middel van een schriftelijke vragenlijst die door interviewers wordt gebracht en opgehaald. Het onderzoek is van 1998 tot en met 2012 uitgevoerd op jaarlijkse basis en vindt sinds 2012 elke twee jaar plaats. Naast jouw eigen vragen nemen wij in elke meting het beproefde Mentality-segmentatiemodel en 46 sociaal-culturele onderstromen mee. Dit biedt je een scherpe profilering en begrip van jouw doelgroep.


Hoe werkt Mentality-participatie in de praktijk?

Wij stellen samen met jou de kernvragen op. Vervolgens vertalen wij deze in een gedegen vragenlijst die de essentie naar boven haalt en concrete aanknopingspunten oplevert voor (beleids)actie. Je krijgt van ons een analyse, rapportage en presentatie op maat met duiding en onderbouwing van jouw doelgroep én de link naar de context van jouw organisatie.

 

opwaarts_mobielen.jpg

Wat levert het je op?

  • Je kent de drijfveren en waarden van jouw doelgroep door en door en bent in staat om - los van jouw eigen waarden en Mentality-profiel - hen te begrijpen en te raken.
  • Je kunt een levendig en relevant totaalbeeld van jouw doelgroepen presenteren aan jouw collega’s.
  • Je hebt inzicht in strategische kansen en bent in staat om via beleid, communicatie en/of marketing jouw doelgroepen te bereiken en aan je te binden.
  • Dankzij het longitudinale karakter van het onderzoek (jaarlijks sinds 1997) kunnen wij zowel ontwikkelingen in de tijd weergeven als verbanden leggen met tal van domeinen die in het onderzoek aan bod komen.

 

Welk Mentality-milieu past het beste bij jou?

Achterhaal welk Mentality-milieu het beste bij jou past, via onze Mentality-test! Klik op onderstaande button en vul de vragenlijst in: bij elke stelling kan je aangeven in hoeverre je het ermee eens of oneens bent. Een eenmaal gegeven antwoord is niet meer te veranderen. In vijf tot tien minuten ben je klaar met invullen. Na het invullen ontvang je meteen via de e-mail jouw persoonlijke Mentality-profiel!

 

 

 
Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn