Toegankelijkheid

Motivaction Profiler

28 april 2020

De Motivaction Profiler biedt gebruikers direct toegang tot de rijke insights database van Motivaction.

Het bouwen van onderscheidende merken en/of het ontwikkelen van een aansprekende communicatie strategie doe je bij uitstek op basis van diepgaande kennis van de leefwereld van consumenten en burgers. Daarbij is kennis over normen en waarden patronen, ambities en leefstijlen van diezelfde consumenten en burgers essentieel. Om met de woorden van marketinggoeroe Simon Sinek te spreken:

“If you don’t understand people you don’t understand business"

De ‘purpose’ van een organisatie moet passen bij het DNA van het merk/de organisatie en bij de waarden en mentaliteit van de groepen consumenten en burgers die je wilt bereiken. De Motivaction Profiler bied je snel op diepgang en duiding om deze groepen actief te gaan bereiken en beraken. Op basis van data uit meer dan 30 jaar onderzoek krijg je de nieuwste inzichten in gedragspsychologie, profiling, persuasieve technieken en sociaal-culturele trends. Daarmee worden motieven en drijfveren die ten grondslag liggen aan gedragskeuzes en lifestyle van de doelgroep inzichtelijk en kun je er direct mee aan het werk.

Enkele voorbeelden van gebruik zijn:  

  • Inzicht in de waarden die door de doelgroep geassocieerd worden met het merk
  • Inzicht in de merkpositionering t.o.v. directe concurrenten
  • Inzicht in doelgroeppersona’s; op welke trends zij aangaan, welke waarden zij belangrijk vinden en met welke tactiek en (media-)kanalen zij zijn te overtuigen.

 

Benieuwd? Ga naar www.motivactionprofiler.nl en ontdek hoe je snel en efficiënt je organisatie kan helpen groeien met praktische inzichten in voor jouw relevante groepen van burgers en consumenten.

 


Vragen?
Kevin Hengst

Email k.hengstz@motivaction.nl
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 25


Gerelateerde artikelen
Mentality milieu postmaterialisten

Postmaterialisten

De maatschappijkritische idealisten die zichzelf willen ontplooien, stelling nemen tegen sociaal onrecht en opkomen voor het milieu.
Kevin Hengstz
11 november 2013
mentality milieu moderne burgerij

Moderne burgerij

De maatschappijkritische idealisten die zichzelf willen ontplooien, stelling nemen tegen sociaal onrecht en opkomen voor het milieu.
Kevin Hengstz
11 november 2013
mentality milieu postmoderne hedonisten

Postmoderne hedonisten

De pioniers van de beleveniscultuur, waarin experiment en het breken met morele en sociale conventies doelen op zichzelf zijn geworden.
Kevin Hengstz
11 november 2013

Informatie voor studenten - gebruik onderzoeksgegevens en -resultaten

Pieter Paul Verheggen
10 september 2014
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved