EEG-multiclient onderzoek

De juiste snaar bij de juiste doelgroep...

Als doelgroepenexpert is Motivaction altijd op zoek naar nieuwe technologieën en innovaties die ons nog meer inzichten bieden in Mentality-doelgroepen. De afgelopen jaren hebben we verschillende trajecten uitgevoerd waarbij kwalitatief en kwantitatief onderzoek combineerden met EEG- en (f)MRI-onderzoek. Wij zien deze neurotechnieken, waarbij we ook de onbewuste reacties op communicatie-uiting meten, als een waardevolle aanvulling op ons doelgroepenonderzoek. 

 

Samenwerking Gouden EEG-driehoek

Bij onze neuro-onderzoeken werken we samen met Alpha.One. Met hen zetten we nu een multiclient EEG-reclameonderzoek op waarbij het academisch team van Ale Smidts (RSM | Erasmus Universiteit) ook een meta-analyse zal uitvoeren op de Mentality-data.

 

EEG-reclametest mét Mentality voor € 5.500,-

Voor het eerst bieden wij organisaties de mogelijkheid om EEG-onderzoek te doen met een steekproefomvang die groot genoeg is om alle Mentality-doelgroepen in kaart te brengen. Voor neuromarketingbegrippen zal dan ook bij een uitzonderlijk grote groep van 120 mensen een EEG worden afgenomen. Naast de EEG-metingen zullen een aantal conventionele (vragenlijsten) en vernieuwende eyetrackingonderzoekstechnieken ingezet worden om een gedetailleerd beeld te krijgen van de effecten van reclames. Tot slot zullen we op basis van de Mentality-profielen onderzoeken welke doelgroepen effectief en minder effectief worden aangesproken door de reclames. In het kort:

  • Hoe worden reclames op bewust en onbewust niveau verwerkt door verschillende Mentality-profielen?
  • Raak je de juiste snaar bij de juiste doelgroep?
  • Hoe kan de doelgroeptargeting worden geoptimaliseerd?
  • Hoe effectief is je reclame? 

 

Opzet EEG-multiclientonderzoek

  • Minimaal 12 participaties (1 participatie = reclame max. 60s*)
  • Maximaal 24 participaties
  • n=120 (!) EEG-scans
  • Oplevering resultaten vanaf 10 april 2018
  • Doorlooptijd 4 weken

 

Participeren kan voor € 5.500,- en omvat:

  • Deelname aan multiclient EEG-onderzoek met 1 reclame (max. 60s). 
    * Meerdere participaties? Vraag naar mogelijkheden.
  • Doorlooptijd van aanleveren tot opleveren: 4 weken (vanwege grootte steekproef)
  • Rapportage + dashboard
    - Benchmarking met andere reclames
    - Eyetrackingresultaten
    - (Mentality)doelgroepanalyse en -advies
  • Presentatie bij jou op kantoor door dr. Roeland Dietvorst van Alpha.One en Motivaction- branchespecialist
  • Meta-analyse RSM | Erasmus Universiteit op basis van Mentality-data

 

Optioneel kwalitatief onderzoek

Motivaction is een erkend specialist voor reclame- en communicatieonderzoek. Ook bij dit traject draagt kwalitatief onderzoek bij aan de duiding van de resultaten. Wij vertellen graag meer over de mogelijkheden.


Meer weten over de multiclient-onderzoek Neuro? Neem contact op met:

 

Download de brochure

Facebook Twitter LinkedIn