ConceptScore: bepaal het potentiële succes, de doelgroep én verbeterpunten van innovaties

Innovatietrajecten zijn voor veel fabrikanten een risicovol proces: maar een klein percentage van de innovaties is daadwerkelijk succesvol. Het is daarom zaak de middelen zo effectief mogelijk te besteden: aan concepten die scoren!

 

De ConceptScore-succesformule

Het doel van ConceptScore is het vergroten van de kans dat jouw innovatie een succes gaat worden. Met ConceptScore geven we je het kwantitatieve inzicht dat nodig is voor het bepalen van het potentiële succes van innovaties. En je weet in drie duidelijke stappen aan welke knoppen je moet draaien om het concept bij de juiste doelgroep te laten landen. We doen dit door nieuwe producten en concepten onder relevante doelgroepen te testen op basis van 15 vaste en op maat gemaakte KPI’s.

 

Consumenten zijn belangrijk bij ontwikkeling concept

Een op de drie personen zal eerder producten kopen als ze weten dat consumenten betrokken zijn geweest bij de ontwikkeling ervan. Daarnaast wil 40% van alle consumenten betrokken worden bij de ontwikkeling van producten. Maar fabrikanten vragen de consumenten te weinig om hun mening (ideeën van zeven van de tien consumenten zijn nog onontdekt), terwijl dit juist zorgt voor een grote kans op succes. Met ConceptScore krijg je deze kwantitatieve inzichten wel en vergroot je de kans op een succesvolle innovatie.  

 

De stappen van het ConceptScore:

 

1. KPI’s op maat

Samen met jou selecteren we relevante KPI’s uit onze uitgebreide menukaart. Dit is echt maatwerk want geen enkel concept is hetzelfde. Aspecten die vanuit benchmarkperspectief altijd meegenomen worden zijn likeability, relevantie, geloofwaardigheid, onderscheidend vermogen, passendheid bij het merk, prijselasticiteit, source of volume en het bereik van het optimale concept.

 

2. Toetsing

Het concept wordt onder relevante doelgroepen getoetst op de geselecteerde KPI’s binnen het speelveld van de concurrenten. Wij selecteren consumenten uit ons online panel dat bestaat uit ruim 92.000 respondenten. De deelnemers zijn kopers en kenners van jouw categorie, gesegmenteerd naar zowel Mentality als Malcolm Gladwell’s Connectors, Mavens en Salesmen.

 

3. Next steps

We stellen een advies op waarbij we de next steps voor de implementatie van het best scorende concept helder en visueel beschrijven. Hierbij worden de resultaten uit het onderzoek gekoppeld aan achtergrondvariabelen die voor jouw innovatie belangrijk zijn, zoals mediagebruik, waarden, needs en sectorspecifieke trends.

 

Lees de whitepaper 'Excelleren in Innoveren'!

In deze whitepaper gaan wij op zoek naar het ultiem geoliede innovatieproces. Op basis van 30 jaar inhouse kennis, uitgebreid literatuuronderzoek en interviews met innovation experts beschrijven we de cruciale succesfactoren voor verschillende typen innovaties én geven we aan hoe deze op de juiste manier inzetbaar zijn binnen jouw bedrijf of organisatie. Lees, leer en innoveer!

 

Zullen we kennismaken? Test jouw innovatie met ConceptScore om zo succesvol mogelijk te zijn!

 

Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn