Mediarapport Mentality: het mediagebruik van jouw doelgroep

“Ik heb met Motivaction een prettige werkrelatie: ze zijn scherp, flexibel en onafhankelijk
Oskar van Son, Altermedia bv

Een serie kijken op Netflix, je favoriete influencer volgen op YouTube en op de hoogte blijven van politieke ontwikkelingen door een podcast. Hoewel traditionele media nog steeds populair zijn, zoeken Nederlanders steeds meer alternatieve kanalen voor informatie en entertainment. Het medialandschap versplintert.

Hoe zorg je er in dit veranderende landschap voor dat jouw boodschap de juiste doelgroep bereikt? Met welke kanalen bereik je vandaag de dag nog de Nederlandse consument?

 

Mediarapport Mentality

Met het Mediarapport Mentality geeft Motivaction door middel van overzichtelijke tabellen een gedetailleerd inzicht in de kanalen die consumenten in de verschillende segmenten gebruiken. Er is gekeken naar onder andere televisie- en radiozenders, soorten programma’s, kranten en tijdschriften, sociale media, (online) influencers en internetgebruik.

Je ontvangt het mediarapport in de vorm van een visuele presentatie die de trends en ontwikkelingen voor alle Nederlanders laat zien, en daarnaast uitgebreid het mediagebruik per Mentality-milieu weergeeft. Zo is duidelijk met welke media je welke milieus het meest kansrijk en efficiënt kunt gebruiken.

Maatwerk is ook mogelijk, zoals het inzichtelijk maken van meerjaren trends in mediagebruik, het koppelen van merk- en productgebruik en het dieper analyseren van bepaalde titels, zenders of sites aan de hand van bijvoorbeeld maatschappelijke onderstromen.

 

Bereik jouw doelgroep

Met het Mediarapport Mentality kun je jouw boodschap, of die van opdrachtgevers, effectief onder de aandacht brengen van de juiste doelgroep. Je bent ermee in staat om de kanalen te kiezen die het best aansluiten bij de meest kansrijke doelgroep, waardoor je minder ‘waste’ veroorzaakt.

Je kunt nu een preview van het Mediarapport Mentality downloaden door het formulier in te vullen.

Wil je meer informatie over het rapport, of een rapport aanvragen? Neem dan contact op met Henriët Hensen.

 

Download de preview

Bekijk hier de privacy policy

Facebook Twitter LinkedIn