StemPunt-panel

“We zijn heel tevreden over de publiciteit over het onderzoek. En wat de samenwerking betreft: heel goed hoe scherp jullie weer meedenken over de vragenlijst en snel tabellen leveren.”
Anita Direcks, persvoorlichter Natuur & Milieu
Je wil als organisatie optimaal presteren, ook in de toekomst. Daarvoor wil je weten wat het gedrag en de drijfveren zijn van jouw doelgroepen. Ons panel StemPunt biedt je een snelle en continue toegang tot voor jou relevante bevolkingssegmenten, en een breed scala aan leefstijl- en profielgegevens. Panelleden hebben online via pc, tablet of smartphone, toegang tot vragenlijsten. Je beschikt over betrouwbare data, waarmee je de impact van jouw organisatie en beleid vergroot.
 

Download het jaaroverzicht van ons panel

In 2017 hebben wij het buikgevoel van de samenleving gevangen in 128 stellingen waarop uitsluitend met ‘eens’ of ‘oneens’ op kon worden geantwoord. Dus nu eens niet de nuance opgezocht, maar zwart-wit. Download het jaaroverzicht.

Zelf je mening geven over het StemPunt Topic? Bekijk het Topic van de dag hier

Jaaroverzicht 2017 Motivaction panel


Wat is het StemPunt-panel?

Het StemPunt-panel is het ISO 26362-gecertificeerde online onderzoekspanel van Motivaction. Het panel is opgericht in 2002 en bestaat uit 65.000 actieve leden (peildatum: april 2018). Deze groep betrokken panelleden wordt per e-mail door ons benaderd voor onderzoek. We zetten het panel in voor representatief onderzoek onder de Nederlandse bevolking van 15 t/m 80 jaar. Daarnaast trekken we steekproeven voor onderzoek onder een breed scala aan doelgroepen, zoals etnische en zakelijke.
 
 

 


Hoe stellen we doelgerichte steekproeven samen?

We trekken steekproeven met behulp van propensitysampling, een statistische techniek die het onder meer mogelijk maakt voor zelfselectie te corrigeren. Deze steekproeven uit het StemPunt-panel matchen we met de Gouden Standaard en met dieperliggende referentiegegevens op basis van Mentality™, het unieke waarden- en leefstijlonderzoek van Motivaction. Deze schriftelijke – dus offline – Mentality™-meting wordt tweejaarlijks gehouden onder 1250 Nederlanders.
 

Gespecialiseerde panels

Wij weten al veel van onze panelleden. Hierdoor kunnen wij voor onderzoek panels samenstellen met specifieke doelgroepen. Meer informatie vind je hier of in het panelboek.
 

Hoe beheren we het panel?

Motivaction besteedt grote zorg aan een kwalitatief hoogwaardige samenstelling van het panel. Om hierbij selectiviteit te voorkomen maken we gebruik van diverse online wervingsbronnen. Daarnaast werven we leden ’offline’, bijvoorbeeld via onderzoek waarvoor we respondenten per brief, radio, televisie, kranten en tijdschriften benaderen. Moeilijker bereikbare doelgroepen voor (online) onderzoek benaderen we via specialistische panelleveranciers. Motivaction doet regelmatig onderzoek naar zelfselectie en benaderingsmethoden en corrigeert de panelopbouw op basis hiervan.


Wat levert StemPunt-onderzoek op?

  • Betrouwbare en valide data die representatief zijn voor specifieke doelgroepen.
  • Diepgaand inzicht in gedrag, motivaties en behoeftes van mensen.
  • Onderzoeksresultaten verrijkt met Mentality-profiel, sociodemografische info en eerdere onderzoeksresultaten.

Kijk voor meer informatie ook op StemPunt.nu

 

Facebook Twitter LinkedIn