BrandScope: in hoeverre werken jouw advertenties

Doet jouw reclame-euro wat je ervan verwacht?

De ervaring leert dat veel reclameboodschappen hun doel onvoldoende bereiken: vaak komt de boodschap zelf niet aan bij de juiste doelgroepen, wordt de boodschap niet gelinkt aan de afzender of leidt de boodschap niet naar het gewenste resultaat.


Wat is BrandScope?

BrandScope is het trackinginstrument van Motivaction, dat single source meet in hoeverre jouw advertenties werken en wat ze voor jouw merk doen.

BrandScope meet:

  • het effectieve en daadwerkelijke bereik van jouw reclamecampagne en van de campagnes van jouw concurrenten
  • de werkzaamheid van de diverse onderdelen van jouw campagne
  • de likeability van jouw campagne
  • de invloed van jouw campagne op jouw merk, aankoopgedrag en de loyaliteit

 

 

 

Hoe werkt het in de praktijk?

De kern van BrandScope zit hem in het omdraaien van de vraag die traditioneel wordt gesteld: wij vragen de doelgroep te beschrijven wát ze van de communicatie-uiting hebben gehoord of gezien en pas daarna wie de afzender was. Op deze manier brengen wij het daadwerkelijke reclame(herinnerings)bereik van jouw merk in kaart . Dit relateren wij vervolgens aan merkwaarden en communicatiewaarden van jou en jouw concurrenten én aan de aankoopbereidheid en loyaliteit van jouw doelgroep aan jouw merk, product en/of dienst.


Wat levert het op?

Je hebt een geïntegreerd beeld van wat jouw communicatie je echt oplevert. Wij analyseren welke onderdelen en elementen in jouw campagne het beste hun werk doen, zodat je een diepgaand inzicht krijgt in de precieze werking van de campagne. Op basis van de analyses kun je jouw campagne aanscherpen en

optimaliseren. Doordat BrandScope (in principe) een continu karakter heeft, zie he snel of de wijzigingen in de campagne het gewenste resultaat opleveren.

 

 

 
Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn