BrandScope: in hoeverre werken uw advertenties

Doet uw reclame-euro wat u ervan verwacht?

De ervaring leert dat veel reclameboodschappen hun doel onvoldoende bereiken: vaak komt de boodschap zelf niet aan bij de juiste doelgroepen, wordt de boodschap niet gelinkt aan de afzender of leidt de boodschap niet naar het gewenste resultaat.


Wat is BrandScope?

BrandScope is het trackinginstrument van Motivaction, dat single source meet in hoeverre uw advertenties werken en wat ze voor uw merk doen.

BrandScope meet:

  • het effectieve en daadwerkelijke bereik van uw reclamecampagne en van de campagnes van uw concurrenten
  • de werkzaamheid van de diverse onderdelen van uw campagne
  • de likeability van uw campagne
  • de invloed van uw campagne op uw merk, aankoopgedrag en de loyaliteit

 

 

 

Hoe werkt het in de praktijk?

De kern van BrandScope zit hem in het omdraaien van de vraag die traditioneel wordt gesteld: wij vragen de doelgroep te beschrijven wát ze van de communicatie-uiting hebben gehoord of gezien en pas daarna wie de afzender was. Op deze manier brengen wij het daadwerkelijke reclame(herinnerings)bereik van uw merk in kaart . Dit relateren wij vervolgens aan merkwaarden en communicatiewaarden van u en uw concurrenten én aan de aankoopbereidheid en loyaliteit van uw doelgroep aan uw merk, product en/of dienst.


Wat levert het op?

U hebt een geïntegreerd beeld van wat uw communicatie u echt oplevert. Wij analyseren welke onderdelen en elementen in uw campagne het beste hun werk doen, zodat u een diepgaand inzicht krijgt in de precieze werking van de campagne. Op basis van de analyses kunt u uw campagne aanscherpen en

optimaliseren. Doordat BrandScope (in principe) een continu karakter heeft, ziet u snel of de wijzigingen in de campagne het gewenste resultaat opleveren.

 

 

 
Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn