Lees-, Luister- en kijkonderzoek

Bereikscijfers zijn de currency voor uw kanalen en essentieel bij het overtuigen van adverteerders. Motivaction heeft zeer ruime ervaring met het uitvoeren van mediabereiksonderzoek, vooral onder specifieke doelgroepen die niet goed naar voren komen in bijvoorbeeld de NOM Print Monitor, het SKO-kijkonderzoek of het Nationaal Luister Onderzoek (NLO). Nederlandse mediaconsumenten kunnen kiezen uit talloze bronnen en manieren en tijdstippen waarop zij deze bronnen raadplegen. Exploitanten, adverteerders en mediabureaus willen daarom op elk moment weten of zij de juiste doelgroep bereiken en welke mediakanalen de voorkeur hebben.

 

Onze onderzoeksaanpak
Wij meten een breed scala aan media: tv en radio (kijk- en luistercijferonderzoek), print (lezerskringonderzoek) en online, mobiel en out-of-home (bereiksonderzoek buitenreclame). Voor het verklaren van het mediagedrag is het noodzakelijk om niet alleen naar het bereik van uw campagne/advertentie te kijken, maar ook het algemeen gebruik, de waardering en voorkeuren voor kanalen in kaart te brengen.

 

Wat levert ons bereiksonderzoek u op?
Met onze onderzoeksresultaten beschikt u over:

  • Gedetailleerde informatie over en diepgaande inzichten in de kennis, houding en het gedrag van mediaconsumenten
  • Harde cijfers over welke media en welke devices specifieke doelgroepen gebruiken voor welk type content
  • Concrete handvatten voor optimale effectiviteit en prestaties van uw crossmediale inzet. 

 

We helpen u graag bij het meten van uw mediabereik en het realiseren van een zo groot mogelijke betrokkenheid van uw doelgroep.

 

Cases en partners

  • Bereiksonderzoek voor de regionale omroepen: sinds 2013 voert Motivaction een jaarlijks bereiksonderzoek uit in opdracht van Stichting ROOS. De resultaten van dit bereiksonderzoek geven de verschillende regionale omroepen een betrouwbaar inzicht in het gemiddelde dag- en weekbereik en per omroep wordt het totale bereik in het uitzendgebied in kaart gebracht. Met deze cijfers kunnen de omroepen hard maken dat de regionale omroepen gemiddeld zo’n 80% van de Nederlandse bevolking weten te bereiken.
  • Doelgroeponderzoek FunX: voor FunX voert Motivaction onderzoek uit naar het bereik van de jongerenzender onder Nederlanders in het algemeen en Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse jongeren in het bijzonder.
  • Hearst: Hearst Netherlands geeft een aantal bladen uit die, vanwege de samenstelling van de lezersgroep, niet mee kunnen doen aan het NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia). Motivaction is echter wel in staat om in samenwerking met deze bladen de juiste doelgroep(en) te bereiken en zo waardevolle en valide insights over de doelgroep te verzamelen.
  • Mediabereiksonderzoek Nieuwe Nederlanders: De cijfers van het NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia), de SKO (Stichting Kijkonderzoek) en het NLO (Nationaal Luister Onderzoek) zijn stuk voor stuk belangrijke bronnen voor mediabereik. De onderzoeken van deze instituten missen echter vaak representativiteit voor ‘Nieuwe Nederlanders’. Ons jaarlijkse bereiksonderzoek Nieuwe Nederlanders laat zien wat het mediagedrag van deze doelgroep is.
  • Samenwerking met DMA Institute en Memo2: DMA biedt in samenwerking met MeMo2 en Motivaction de grootste digitale bereiksmonitor van Nederland. De bereiksmonitor verbindt digitale campagnes met consumentenpanels, waardoor realtime inzicht in campagnebereik en doelgroep ontstaat. De verbinding met het panel van Motivaction maakt aanvullend campagneonderzoek onder dezelfde respondenten mogelijk.
     
Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn