Magazine monitor: jouw magazine door de ogen van de doelgroep

Optimale aansluiting bij de lezers via lezersonderzoek

Om jouw magazine een onderscheidende plek te geven op de overvolle tijdschriftenmarkt én om die te behouden is lezersonderzoek een eerste vereiste. Inzicht in het lezersprofiel en leesgedrag stelt je in staat jouw titel optimaal aan te laten sluiten bij de belevingswereld van jouw (potentiële) lezers. Ook weet je concreet wat het leesbereik van en de waardering voor (onderdelen) van jouw blad is. Met deze ingrediënten kun je écht onderscheidend zijn voor een duidelijke doelgroep.


Wat is Magazine monitor?

Magazine monitor is inzetbaar voor een op maat gesneden evaluatie van een huidige titel en voor het testen van een restyling onder de doelgroep. Ook bieden wij actieve ondersteuning bij het ontwikkelen en toetsen van een nieuwe bladformule.

Lezersonderzoek geeft je inzicht in:

  • aantrekkingskracht, relevantie, passendheid bij de gewenste profilering
  • imago en onderscheidendheid ten opzichte van de concurrentie
  • lezersprofiel
  • motieven om al dan niet te adverteren in jouw titel
  • welke merken optimaal aansluiten op het lezersprofiel en de bladformule

 

Hoe werkt het in de praktijk?

Met kwantitatief en kwalitatief onderzoek brengen wij de marktpotentie, het bereik, de prijs- en merkperceptie van jouw titel in kaart. De inzet van Mentality is bij uitstek geschikt voor doelgroepensegmentatie en voor het vaststellen van jouw kerndoelgroepen. Omdat al veel informatie beschikbaar is over de verschillende Mentality-milieus, levert dit een zeer uitgebreid en rijk lezersprofiel op.

 

Wat levert het op?

Redactie- en marketingspecialisten kunnen hun strategie en bladformule aanscherpen vanuit directe feeling met de kerndoelgroepen. Dit biedt kansen om lezers te binden en nieuwe doelgroepen aan te spreken. Motivaction kan interactieve Mentality-workshops opzetten en uitvoeren om de doelgroepen verder uit te diepen. Zo maakt je op een creatieve manier kennis met jouw kerndoelgroepen.

 

Magazine monitor, lezersonderzoek

Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn