Posttesten - Effectmeting merk en creatie

Merk en creatie: Hoe denkt de consument hierover?

Door middel van kwantitatieve posttesting kunnen wij kijken naar merk én creatie. Wij hebben twee manieren om het posttestonderzoek in te richten. Als eerste kunnen wij monitoren door middel van continumetingen en als tweede kunnen wij gebruik maken van periodieke metingen. Bij dit laatste kunt u denken aan metingen vlak voor en vlak na een campagne (0-meting versus 1-meting) of per kwartaal. 

 

De modules voor posttesten:

  • Brand-KPI’s - Meet effect van campagne op merkkracht
    Wat doet de uiting met bekendheid, voorkeur, gebruik, brand image en overige campagnedoelstellingen?

  • Creatie-KPI’s - Meet communicatiekracht van de uiting
    Hoe zit het met herkenning, message transfer, brand linkage en likeability?

  • Emotion Contribution Test (ECT) voor radio en tv-commercials
    Op secondeniveau wordt de likeability vastgesteld. Welke scenes zorgen voor de merk- en boodschaprecall en welke scenes dragen daar onvoldoende aan bij?

  • Image Contribution Test (ICT)
    In hoeverre is de uiting in staat om een impuls te geven aan het imago van uw merk?

 

Wat levert het u op?

  •  U krijgt inzichten die overzichtelijk en grafisch worden weergegeven.
  • U krijgt advies van zeer ervaren communicatiedeskundigen over de kwaliteit van de creatie: wat zijn goede elementen en wat kan er beter? Daarbij maken we gebruik van de nieuwste technieken zoals de Image Contribution Test (IAT) en de Emotional Contribution Test. 

 

Impressies van de Image Contribution Test en de Emotion Contribution Test

Image Contribution Test voorbeeld 1.pngEmotion Contribution Test voorbeeld 1.png

Klik op een van de voorbeelden om in te zoomen.

 
 
Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn