Mediabereiksonderzoek Nieuwe Nederlanders

Om een efficiënte en effectieve campagne gericht op Nieuwe Nederlanders op te zetten, is het van essentieel belang om zichtbaar te zijn in de media die door Nieuwe Nederlanders worden bekeken en beluisterd. Het mediagedrag van Nieuwe Nederlanders is op een aantal punten anders dan dat van autochtone Nederlanders. Zo is het schotelbezit onder Nieuwe Nederlanders vele malen groter dan onder autochtone Nederlanders. Daarnaast is er voor Nieuwe Nederlanders ook een specifiek aanbod van cultuurgebonden print- en internetmedia. Een belangrijke voorwaarde voor het bereiken van Nieuwe Nederlanders is het hebben van de juiste mediaconsumptiecijfers.
 
Echter, Nieuwe Nederlanders zijn nog altijd ondervertegenwoordigd in de grote mediabereiksonderzoeken. Daarom voeren wij sinds 2006 grootschalig Mediabereiksonderzoek uit onder Nieuwe Nederlanders. Door middel van dit onderzoek brengen wij de mediaconsumptie van reguliere en cultuurgebonden media onder Turkse, Marokkaanse,
 
Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders in kaart. Daarbij besteden wij ook aandacht aan het bereik van de sociale media.
 
Jaarlijks wordt een nieuw mediabereiksonderzoek uitgevoerd. U kunt met eigen vragen participeren in dit onderzoek, maar u kunt ook het mediarapport afnemen.
 
Het mediarapport maakt het mogelijk om de doelgroep Nieuwe Nederlanders effectiever en efficiënter te bereiken, en te ‘beraken’.
Het rapport biedt strategisch inzicht voor het optimaliseren van de marketingcommunicatie met Nieuwe Nederlanders zodat u het communicatiebudget effectiever en efficiënter kunt inzetten.
 
De uitgebreide mediarapportage bevat:
  • Bereik cultuurgebonden printmedia
  • Bereik van landelijke printmedia
  • Bereik cultuurgebonden websites
  • Bereik cultuurgebonden radio en tv-zenders
  • Bereik landelijke radio- en tv-zenders
  • Gebruik van sociale media
  • De waardering voor de diverse media
 
Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn