Wie is Generatie Z?

Jarenlang zijn millennials de belangrijkste focus geweest van marketeers, beleidsmakers en werkgevers, maar we kunnen niet meer om de nieuwe generatie heen: Generatie Z. Geboren tussen 1995 en 2010, opgegroeid in de nasleep van 9/11 en economisch onzekere tijden, is dit de eerste generatie die zich geen leven zonder internet en influencers kan voorstellen. Maar zijn ze allemaal wel digital savvy, zelfverzekerd en klaar voor de arbeidsmarkt of een studie? Welke invloed hebben bijvoorbeeld corona en de klimaatcrisis op deze generatie? Hoog tijd om Generatie Z aan een digitale tafel te zetten en verder met ze in gesprek te gaan.

Deze deepdive is een unieke manier om deze doelgroep echt te leren kennen. Welke motivaties liggen ten grondslag aan de keuzes die ze maken? Waarom vinden ze iets wel, of juist helemaal niet belangrijk? Deelname aan deze deepdive biedt inzicht in een onderwerp dat voor jouw organisatie relevant is, want jij kan vanuit jouw organisatie een eigen onderwerp bij ons indienen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan:

  • Wat vinden jongeren belangrijk in een toekomstige werkgever?
  • In hoeverre sluit de belevingswereld van Generatie Z aan bij jouw product of dienst?
  • Hoe maken jongeren hun keuzes voor de toekomst (studie/energie/duurzaamheid/geld)?

 

Opzet onderzoek

  • We organiseren op één veldwerkdag per opdrachtgever 4 groepsdiscussies met Gen Z’ers (n=16 in totaal).
  • De sessies vinden online plaats via MS Teams. We nodigen je van harte uit om online mee te kijken bij de groepen.
  • Vooraf stemmen we met jou af welke vragen er tijdens de focusgroepen worden gesteld.
  • We starten de onderzoeksdag met een groepsdiscussie over hoe jongeren in het algemeen in het leven staan. Daarna volg je 3 groepsdiscussies met 3 verschillende groepen Gen Z’ers over jouw eigen specifieke thema.
  • Aan het einde van de sessie is er mogelijkheid extra vragen te stellen.

 

Deliverables

  • Mondelinge debrief na afloop onderzoek
  • Resultaten, conclusies en advies in een topline report in PowerPoint

 

Planning

  • Aanmelden z.s.m., maar in ieder geval voor 21 mei 2021.
  • Veldwerk in week 22 en 23
  • Oplevering rapportage in week 26

Mocht je interesse hebben, dan brengen we graag de kosten voor jouw onderzoek onder deze generatie in kaart.

 

Interesse?

Neem gerust contact met ons op en daarna kijken we hoe wij jouw organisatie verder kunnen helpen met jullie vragen over Generatie Z. Je kunt ons uiteraard ook benaderen als je een andere onderzoeksopzet wenst.

+31 (0)20 589 82 36

Facebook Twitter LinkedIn